[Βίντεο] 10 απλοί τρόποι για να είσαι καλός ακροατής

Το να είσαι καλός ακροατής είναι μία από τις σημαντικότερες δεξιότητες που μπορείς να μάθεις αν θέλεις να εξελιχθείς στην καριέρα σου και να χτίσεις ουσιαστικές σχέσεις.

Το να είσαι καλός ακροατής είναι μία από τις σημαντικότερες δεξιότητες που μπορείς να μάθεις αν θέλεις να εξελιχθείς στην καριέρα σου και να χτίσεις ουσιαστικές σχέσεις. Όταν ακούς ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ, δείχνεις ενδιαφέρον σε αυτό που λέγεται και δείχνεις το σεβασμό σου για το άτομο που το λέει. Η ακρόαση είναι μία δύναμη που λειτουργεί σαν μαγνήτης, τραβώντας τους ανθρώπους προς το μέρος μας.

Επαγγελματίας και Γονιός

Σ’ αυτό το μάθημα μιλάω για τα 10 πράγματα που έμαθα στην καριέρα μου και κάποια πράγματα που έμαθα ως γονιός. Ένα από τα πράγματα που έμαθα ως γονιός είναι ότι για να μπορέσω να επικοινωνήσω αποτελεσματικά με τα παιδιά μου, χρειάζεται να είμαι 100% παρών όταν μου μιλάνε. Έτσι μπορώ να τα κατανοήσω, αλλά και να ΝΙΩΣΟΥΝ ότι όντως τα καταλαβαίνω.

Νούμερο 1: Κοίταξέ τους στα μάτια

Το πρώτο βήμα για να γίνεις καλός ακροατής είναι να τους κοιτάς στα μάτια όταν σου μιλάνε. Η καλή επαφή με τα μάτια δείχνει γνήσιο ενδιαφέρον στο άτομο και στη συζήτηση. Όπως αναφέρω βέβαια και στις 10 δεξιότητες επικοινωνίας, δεν εννοώ να τους ΚΑΡΦΩΝΕΙΣ. Αλλά να κρατάς μία χαλαρή επαφή με τα μάτια.

Νούμερο 2: Να είσαι παρών

Θα πρέπει να παραδεχτώ ότι έχει τύχει κάποιες φορές να μην είμαι παρών όταν μιλούσα με τη σύντροφό μου ή με τα παιδιά μου, ακόμα και ενώ τους κοιτούσα ενώ μιλούσαν. Πρόκειται για περιπτώσεις όπου το μυαλό μου σκέφτεται κάτι άλλο από αυτό για το οποίο μου μιλάνε. Φαντάζομαι ότι το έχουν προσέξει και άλλοι αυτό, αλλά επειδή ίσως δεν θα ήθελαν να με προσβάλλουν, δεν μου είπαν κάτι. Το κλειδί εδώ είναι να έχουμε στο νου μας ότι οι άλλοι όντως καταλαβαίνουν αν τους ακούμε πραγματικά ή όχι. Οπότε, θα πρέπει να εστιαστούμε στη συζήτηση και να μην επιτρέπουμε το μυαλό μας να “ταξιδεύει”.

Νούμερο 3: ΜΗΝ Δείχνεις ότι Είσαι Έτοιμος να Απαντήσεις

Όταν ακούς, μην δίνεις κανένα στοιχείο ότι είσαι έτοιμος να απαντήσεις την ώρα που μιλάει ο άλλος. Μην δείχνεις με το δάχτυλό σου και μην ανοίγεις το στόμα σου. Όταν μιλάω με κάποιον και βλέπω ότι ανυπομονεί να απαντήσει, ξέρω ότι δεν με ακούει πλέον, γιατί αυτό που τον απασχολεί περισσότερο είναι πώς θα απαντήσει παρά πώς θα ακούσει και θα καταλάβει αυτό που έχω να πω.

Νούμερο 4: Περίμενε Δύο Δευτερόλεπτα πριν Απαντήσεις

Κατά τη διάρκεια μίας συζήτησης και αφού το άλλο άτομο σταματήσει να μιλάει, βεβαιώσου ότι έχει ολοκληρώσει τη σκέψη του. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό όταν μιλάς στο τηλέφωνο, γιατί δεν μπορείς να δεις την έκφραση του προσώπου του άλλου. Συχνά απλά κάνει μία παύση για να συγκεντρώσει τις σκέψεις του και δεν έχει ολοκληρώσει αυτό που ήθελε να πει. 

Νούμερο 5: Άφησέ τους να Μιλήσουν Πρώτοι

Αν αρχίσεις να μιλάς ενώ ο άλλος προσπαθεί να ολοκληρώσει τη σκέψη του, ΣΤΑΜΑΤΑ και πείτε “Με συγχωρείς, παρακαλώ συνέχισε” και άφησέ τον να ολοκληρώσει πριν απαντήσετε. Ακόμα και αν αυτό που έχετε να πείτε είναι σημαντικό ή είναι απάντηση σε ένα ερώτημα που έθεσαν, δείξτε τους το σεβασμό σας επιτρέποντάς τους να ολοκληρώσουν.

Νούμερο 6: Νοιάσου για Αυτό που Λέγεται

Αυτό είναι ένα σημείο στο οποίο μπορείς να ξεχωρίσεις. Όταν ακούς, νοιάσου πραγματικά για αυτό που λέγεται, ακόμα και αν πρόκειται για ένα θέμα που δεν σε ενδιαφέρει. Ο Jordan Peterson, στο βιβλίο “Οι 12 κανόνες για τη ζωή”, είχε πει ότι “υπέθεσε ότι το άτομο με το οποίο μιλάς, μπορεί να γνωρίζει κάτι που δεν γνωρίζεις εσύ.”

Νούμερο 7: Άκου το Μήνυμα πίσω το Μήνυμα (ή μέσα στο μήνυμα)

Μία άλλη δεξιότητα είναι να ακούς το μήνυμα που βρίσκεται μέσα – ή πίσω από το μήνυμα. Ακούγοντας προσεκτικά, θα είσαι σε θέση να καταλάβεις το θέμα και να κινηθείς πιο αποτελεσματικά στη συζήτηση. 

Οι περισσότεροι άνθρωποι, στα θέματα που συζητούν, ουσιαστικά αναζητούν ενθάρρυνση, απαντήσεις και ιδέες. 

Ακούγοντας μ’ αυτό τον τρόπο, θα μπορείς να συνδεθείς πιο αποτελεσματικά μαζί τους.

Νούμερο 8: Μην Αλλάζεις Θέμα

Όταν είσαι σε μία συζήτηση, μην αλλάζεις θέμα εκτός και αν η συζήτηση έχει τελειώσει. Παρατηρώ ανθρώπους που το κάνουν αυτό πολύ συχνά σε συζητήσεις μικρών ομάδων, σε επαγγελματικές συναντήσεις και κοινωνικές συναναστροφές.

Κάποιοι μιλάνε για ένα θέμα και ένας στη συζήτηση ξαφνικά αλλάζει το θέμα, ενώ η συζήτηση δεν έχει τελειώσει. Αυτό δεν θα το έκανε ποτέ ένας καλός ακροατής.

Αν αλλάξεις το θέμα μίας συζήτηση πρόωρα, επιδεικνύεις έλλειψη ενδιαφέροντος στη συζήτηση και δείχνεις ότι αυτό που έχεις να πεις είναι πιο σημαντικό.

Νούμερο 9: Απάντησε Κάνοντας Ερωτήσεις

Κάποιος που είναι καλός ακροατής κάνει ερωτήσεις στους άλλους κατά τη διάρκεια μίας συζήτησης. Με αυτό τον τρόπο δείχνει ειλικρινές ενδιαφέρον για το θέμα που συζητείται. 

Μία από τις ερωτήσεις που μπορείς να κάνετε σε μία συζήτηση, για το θέμα που συζητάτε, είναι η ερώτηση… “Πώς ΝΙΩΘΕΙΣ για αυτό;”

Νούμερο 10: Μην Ξεκινάς μία Παράλληλη Συζήτηση

Όταν συμμετέχεις σε μία ομαδική συζήτηση, ποτέ μην ξεκινάς μία παράλληλη συζήτηση, ακόμα και αν το άτομο που μιλάει δεν σε κοιτάει στα μάτια. Ναι, σίγουρα θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνει και εσένα στη συζήτηση, αλλά μην επιτρέπεις το δικό του λάθος να σε εμποδίσει από το να γίνεις καλός ακροατής.

Όπως και πολλές άλλες ιδέες που μοιράζομαι μαζί σας, ίσως από ένστικτο, ξέρω πώς να κάνω το σωστό. Αλλά το δύσκολο κομμάτι είναι το να το κάνω συνέχεια.

Το να είσαι καλός ακροατής απαιτεί συνεχή προσπάθεια και πάνω απ’ όλα, ένα ειλικρινές ενδιαφέρον για τους άλλους. Ωστόσο, είναι μία δεξιότητα που αξίζει να γίνεις καλός.

“Μπορείς να κάνεις περισσότερους φίλους σε δύο μήνες με το να δείχνεις ενδιαφέρον στους άλλους, απ’ ότι σε δύο χρόνια, κάνοντας τους άλλους να ενδιαφερθούν για εσένα.”

Dale Carnegie

Η ακρόαση είναι μία πολύ σημαντική δεξιότητα η οποία μπορεί να σε ωφελήσει σε πολλούς τομείς της ζωής σου και νομίζω ότι έρχεται και δένει με τις 10 δεξιότητες επικοινωνίας.

Οι 10 δεξιότητες επικοινωνίας, είναι μέρος μίας 5ωρης εκπαίδευσης που έχω διαθέσιμη, η οποία λέγεται “Ακαταμάχητη Πρόσκληση

Κλείνοντας, προσωπικά έχω δεσμευτεί στο να κάνω τη δουλειά με τον εαυτό μου, για να γίνω ακόμα πιο καλός ακροατής. 

Εσύ είσαι πρόθυμος να δείξεις ότι νοιάζεσαι αρκετά για τους άλλους, υιοθετώντας στην καθημερινή σου ρουτίνα αυτές τις 10 συμβουλές για να γίνετε πιο καλός ακροατής;

Γράψε μου στα σχόλια, σε μία κλίμακα από το 1 έως το 10, πόσο καλός ακροατής πιστεύεις ότι είσαι και ποια από αυτές τις 10 συμβουλές, θα ξεκινήσεις να εφαρμόζετε ΑΜΕΣΑ.

Αν βρήκες χρήσιμο αυτό το μάθημα, αλλά και άλλα μαθήματα που έχω δημοσιεύσει, αφήστε ένα σχόλιο ή κοινοποιήστε το στα social media. Είναι το λιγότερο που μπορείς να κάνεις, για να υποστηρίξεις τη δημιουργία όλων αυτών των μαθημάτων.

Κάνε πράξη κάποιες από αυτές τις 10 απλές ιδέες για να γίνεις πιο καλός ακροατής και θα τα πούμε στην κορυφή.

Θεόδωρος Αραμπατζής

Συγγραφέας του βιβλίου “Ακαταμάχητο Δικτυακό Μάρκετινγκ
Δημιουργός του προγράμματος “Ο Δικτυωτής του μέλλοντος
Προγραμμάτισε μια ΔΩΡΕΑΝ επιχειρηματική ανάλυση μαζί μου

Leave A Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.