Στο σημερινό μάθημα θα μιλήσουμε για το τι είναι ο αλγόριθμος του facebook, πώς λειτουργούσε παλιότερα, πώς λειτουργεί σήμερα, το 2020. Θα δούμε επίσης , ΑΝ και ΠΩΣ μπορείτε να “χακάρεις” τον αλγόριθμο του facebook, ώστε να φαίνονται οι δημοσιεύσεις σου, σε όλο και περισσότερους ανθρώπους.
Έχετε ακούσει για τον Αλγόριθμο του Facebook;
Έχεις ακούσει ότι “αλλάζει ο αλγόριθμος” ή “ο νέος αλγόριθμος” και πώς ο αλγόριθμος επηρεάζει τις δημοσιεύσεις μας ή ότι ο αλγόριθμος είναι υπεύθυνος για αυτά που μας δείχνει το facebook στην αρχική μας σελίδα και άλλα τέτοια;
Έχεις αναρωτηθεί πώς μπορείς να “παρακάμψεις” τον αλγόριθμο και τι χρειάζεται να συμβαίνει για να εμφανίζονται οι δημοσιεύσεις σου σε περισσότερους ανθρώπους;
Θα σου δώσω 9 συμβουλές για το πώς να κάνεις τον αλγόριθμο του Facebook να λειτουργήσει προς όφελός σου.
Πώς λειτουργεί ο αλγόριθμος του Facebook
Από τα τέλη του 2019, η απήχηση των δημοσιεύσεων στο Facebook έχει πέσει κατά 2,2%, το οποίο σημαίνει ότι όσοι έχουν σελίδες στο facebook προωθώντας τις επιχειρήσεις ή τα προϊόντα τους, θα πρέπει λογικά να περιμένουν ότι τις δημοσιεύσεις τους, θα τις βλέπει μόνο το 5,5% των followers που έχουν. Δηλαδή, αν η σελίδα σου έχει 500 followers, τότε το facebook δείχνει τις δημοσιεύσεις σου, σε 27-28 άτομα! Μόνο!
Αν η σελίδα σου έχει περισσότερους ακόλουθους – αν έχει πχ χιλιάδες ακόλουθους, το ποσοστό αυτό μπορεί να είναι ακόμα πιο χαμηλό.
Η αλήθεια βέβαια είναι ότι ο αλγόριθμος του facebook δεν είναι ο μοναδικός παράγοντας που επηρεάζει την απήχηση – υπάρχουν και άλλοι παράγοντες, όπως η διαρκής ανάπτυξη του Facebook – αλλά είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες. Το οποίο σημαίνει ότι οι διαφημιστές – και όσοι είναι επαγγελματίες που διαφημίζονται μέσω facebook, και οι οποίοι δεν είναι ενημερωμένοι, ίσως να δυσκολευτούν να προβάλλουν το περιεχόμενό τους στο κοινό τους.
Υπάρχουν τρεις βασικές κατηγορίες σημείων κατάταξης που λαμβάνει υπόψιν του:
- Με ποιον συνήθως αλληλεπιδρά ένας χρήστης
- Το είδος της δημοσίευσης (πχ βίντεο, κείμενο, link, εικόνα κλπ)
- Τη δημοτικότητα της δημοσίευσης
9 συμβουλές για το πώς μπορεί ο αλγόριθμος του Facebook να λειτουργήσει προς όφελός σου.
1. Ξεκίνα συζητήσεις που κάνουν τους ανθρώπους να μιλάνε μεταξύ τους
Για να μπορέσεις να κερδίσεις περισσότερη αλληλεπίδραση, θα πρέπει βασικά να είσαι αληθινός. Ή ίσως να δείχνεις περιέργεια, ή να ανεβάσεις κάτι αστείο, ή ενδιαφέρον ή κάτι χρήσιμο και πρακτικό ή κάτι που να εμπνέει και να παρακινεί.
2. Δημοσίευσε όταν το κοινό σου είναι online
Το νεότερο/φρέσκο είναι καλό. Το ΤΩΡΑ είναι το καλύτερο.
Δηλαδή, αν ανεβάσεις κάτι στις 6 το πρωί και το κοινό σου είναι online συνήθως στις 9 ή 10 το πρωί, σίγουρα είναι κάτι φρέσκο, αλλά είναι προτιμότερο να ανεβάσεις κάτι στις 9 ή στις 10 για να το δουν ΤΩΡΑ. Το ΤΩΡΑ είναι καλύτερο.
3. Ποτέ μην ανεβάζεις δημοσιεύσεις που θα σε υποβαθμίσουν
Μερικές κατηγορίες περιεχομένου που το Facebook συγκεκριμένα δηλώνει ότι θα μειώσουν την κατάταξη της σελίδας σας αμέσως, είναι οι εξής:
- Links σε websites που αντιγράφουν ή κλέβουν περιεχόμενο και που δεν προσφέρουν κάποια αξία
- Περιεχόμενο που βρίσκεται στα όρια του να είναι προσβλητικό ή ακόμα και απαγορευμένο.
- Παραπληροφόρηση και fake news (ΚΕΦΑΛΑΙΑ!!!!11! Θαυμαστικά, Διαδώστε κλπ)
- Ψεύτικα ή παραπληροφορητικά βίντεο που έχουν αποδειχθεί ότι είναι ψεύτικα.
4. Δημοσίευσε βίντεο υψηλής ποιότητας/ανάλυσης που έχουν διάρκεια περισσότερα από 3 λεπτά
Τον Μάιο του 2019, το Facebook ανακοίνωσε ότι η ροή ειδήσεων, θα αρχίσει να εμφανίζει όλο και περισσότερα ποιοτικά, πρωτότυπα βίντεο (όταν λέει πρωτότυπα, εννοεί βίντεο που θα φτιάξει ο χρήστης με δικό του περιεχόμενο – και όχι κάτι που αναδημοσίευσε από αλλού) Ο αλγόριθμος, αυξάνει όλο και περισσότερο την επίδραση των τριών εξής παραγόντων:
– Ποιότητα περιεχομένου και πρόθεση
– Πόση διάρκεια έχει ένα βίντεο και πόσο από το βίντεο όντως βλέπουν οι χρήστες
– Αυθεντικότητα
Έξτρα τιπ: Αν είσαι καλός στα βίντεο, χρησιμοποίησε οπωσδήποτε Facebook Live βίντεο, τα οποία έχουν ΕΞΙ ΦΟΡΕΣ περισσότερη αλληλεπίδραση από τα κανονικά βίντεο.
5. Δημοσίευσε συχνά και με συνέπεια
Σύμφωνα με το Facebook, οι σελίδες που δημοσιεύουν τακτικά, είναι πιο πιθανόν να είναι πιο ουσιαστικές για το κοινό τους. Επομένως, η συχνότητα των δημοσιεύσεών σου, είναι ένα σημείο κατάταξης που μπορεί να επηρεάσει πόσο ψηλά στη ροή ειδήσεων θα τοποθετηθούν οι δημοσιεύσεις σου.
Κάτι που βοηθάει πολύ σε αυτό, είναι το να έχεις ένα ημερολόγιο με το τι πρόκειται να δημοσιεύσεις και πότε. Εγώ προσωπικά, έχω ένα τέτοιο ημερολόγιο που χρησιμοποιώ και με έχει βοηθήσει στο να μπορώ να προγραμματίζω τι θα δημοσιεύσω και πότε.
Κατέβασέ το άμεσα πατώντας το κουμπί παρακάτω.
6. Αξιοποίησε τα Facebook groups – τις ομάδες του facebook- που έχουν αξία και ενδιαφέρον για το κοινό σας
Σε ένα μεγάλο συνέδριο του Facebook που έγινε πέρυσι, το συμπέρασμα ήταν ότι, σύμφωνα με τη συμπεριφορά των χρηστών, τα Facebook groups – οι ομάδες- συνεχίζουν να είναι ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια του Facebook.
Το Facebook από τη μεριά του, προωθεί περισσότερο αυτό το στοιχείο, έχοντας δημιουργήσει ειδική καρτέλα ΚΑΙ στην εμφάνιση του υπολογιστή αλλά και στα κινητά, όπου είναι αφιερωμένη στις ομάδες.
Και αυτό είναι κάτι που μπορείς να το αξιοποιήσεις. Πώς; Σκέψου να ξεκινήσεις μία νέα ομάδα – ένα νέο γκρουπ, βάσει της σελίδας σου.
7. Υποστήριξε τις καλές οργανικές δημοσιεύσεις, με χορηγούμενες διαφημίσεις
Αν και το οργανικό περιεχόμενο, μπορεί να εμβαθύνει τις σχέσεις με το κοινό σου, οι διαφημίσεις στο Facebook, παραμένουν ο καλύτερος τρόπος για να επεκτείνεις την προβολή του brand σου στους 2.4 δισεκατομμύρια πιθανούς πελάτες που χρησιμοποιούν το Facebook.
Αν λοιπόν, έχεις κάνει μία δημοσίευση, η οποία πήγε καλά χωρίς κάποια προώθηση από μεριάς σου, ίσως να ήταν καλή ιδέα να επενδύσεις ένα ποσό στο να την προωθήσεις ακόμα περισσότερο.
8. Ενημέρωσε τους ακόλουθούς σου, πώς να βάλουν σε προτεραιότητα το περιεχόμενό σου στη ροή τους – δηλαδή πώς να κάνουν τις δημοσιεύσεις της σελίδας σου να τους εμφανίζονται.
Πες στο κοινό σου, ότι όταν ακολουθούν ή κάνουν like στη σελίδα σου, μπορούν επίσης να τσεκάρουν την επιλογή “Να εμφανίζονται πρώτα” (See first) ώστε να “ενημερώσουν” τον αλγόριθμο ότι οι δημοσιεύσεις σου είναι σημαντικές για εκείνους.
9. Ενθάρρυνε τους ανθρώπους να σε εκπροσωπήσουν/στηρίξουν
Όταν ένας συνεργάτης ή ένας υπάλληλός σου, πει κάτι καλό, σχολιάσει ή κοινοποιήσει κάτι που δημοσίευσες, αυτό είναι πραγματικά πολύτιμο (ούτως ή άλλως, αυτοί είναι και οι άνθρωποι που ξέρουν καλύτερα το brand σου – την εταιρία σου – την επιχείρησή σου)
Ακόμα και αν δεν έχεις 1 εκατομμύριο followers, η οργανική απήχηση που μπορεί να έχεις από αναδημοσιεύσεις άλλων, οι οποίοι τα κοινοποιούν και τα βλέπουν οι δικοί τους φίλοι, μπορεί να είναι τεράστια.
Έτσι λειτουργεί, λοιπόν, ο αλγόριθμος του Facebook το 2020 και με αυτές τις 9 ιδέες μπορείς να τον παρακάμψεις.
Κατέβασε το Πρότυπο Ημερολόγιο Δημοσιεύσεων και γράψε μου ποια από τις ιδέες θα αρχίσεις να εφαρμόζεις ΣΗΜΕΡΑ.
Θα τα πούμε στην κορυφή.
Συγγραφέας του βιβλίου “Ακαταμάχητο Δικτυακό Μάρκετινγκ”
Δημιουργός του προγράμματος “Ο Δικτυωτής του μέλλοντος”
Προγραμμάτισε μια ΔΩΡΕΑΝ επιχειρηματική ανάλυση μαζί μου