Αν σου έχει γίνει ποτέ πρόταση είναι συνεργαστείς με μία από τις εταιρίες Herbalife, Amway, OGI, Zinzino, LR τότε είσαι στο κατάλληλο άρθρο.
Αξίζει να Aσχοληθώ με Eταιρίες Δικτυακού Μάρκετινγκ;
Ασχολούμαι με το δικτυακό μάρκετινγκ για περισσότερα από 20 χρόνια και είμαι συγγραφέας του νούμερο 1 βιβλίου δικτυακού μάρκετινγκ γραμμένο από Έλληνα. Δέχομαι πάρα πολύ συχνά ερωτήσεις από άτομα που ασχολούνται με το δικτυακό μάρκετινγκ και έχω προπονήσει εκατοντάδες ανθρώπους προσωπικά να πετύχουν τους στόχους τους στο δικτυακό μάρκετινγκ. Μία από τις πιο συχνές ερωτήσεις που δέχομαι είναι η εξής. “Θοδωρή μου έγινε πρόταση να ασχοληθώ με την τάδε εταιρεία. Αξίζει να ασχοληθώ με Eταιρίες Δικτυακού Μάρκετινγκ; Είναι ασφαλές, είναι καλά τα προϊόντα, μήπως είναι απάτη;”
Οπότε αν σου έχει γίνει πρόταση συνεργασίας από κάποιο συνεργάτη από μία από αυτές εταιρίες ή από πολλές από αυτές εταιρίες, θα σου δώσω όλες τις απαντήσεις που χρειάζεσαι. Διαβάζοντας αυτό το άρθρο, δεν θα έχεις άλλες απορίες και θα μπορείς να πάρεις μια απόφαση. Δώσε λίγο χρόνο στον εαυτό σου κάνε ένα καφέ, πάρε χαρτί και στυλό και ξεκινάμε.
Η πρόταση συνεργασίας
Λοιπόν, όταν σου γίνεται μία πρόταση συνεργασίας για μία εταιρία δικτυακού μάρκετινγκ, η ιδέα είναι πάνω – κάτω η ίδια (ή παρόμοια)… “Είμαστε οι μεγαλύτεροι, οι καλύτεροι, με τα καλύτερα προϊόντα, το καλύτερο πλάνο μάρκετινγκ και την καλύτερη εκπαίδευση!”
Το οποίο ισχύει… για αυτόν που το λέει.
Δηλαδή, αν συνεργάζομαι με τη Herbalife, τότε τα προϊόντα της είναι τα καλύτερα, το πλάνο μάρκετινγκ είναι το καλύτερο και η εκπαίδευση είναι η καλύτερη… ΓΙΑ ΕΜΕΝΑ.
Αυτό που θέλεις να δεις αν ισχύει το ίδιο και για εσένα.
Όταν μου έκαναν μία πρόταση συνεργασίας με μία εταιρία δικτυακού μάρκετινγκ, υπήρχαν κάποια συγκεκριμένα πράγματα που κοιτούσα με μία συγκεκριμένη σειρά.
Σίγουρα, αγνοούσα τις υποσχέσεις εισοδήματος και ότι εγώ (ή ο σπόνσορας μου) κερδίζουμε τόσα χρήματα κάθε μήνα.
Όταν κάποιος λέει “ο σπόνσορας μου κερδίζει τόσα χρήματα το μήνα”, η ερώτηση που θα έπρεπε να κάνω είναι “εσύ πόσο καιρό ασχολείσαι και πόσα χρήματα κερδίζεις;”
Αν μου πει ότι “εγώ κερδίζω ΤΟΣΑ χρήματα κάθε μήνα;” η ερώτηση που κάνω είναι: “Πόσα άτομα έχεις στην ομάδα σου;” (και αφού μου πει τον αριθμό), “Πόσα άλλα άτομα κερδίζουν όσα χρήματα κερδίζεις εσύ;”
Γενικά, μείνε μακριά από “υποσχέσεις εισοδήματος” γιατί δεν οδηγούν σε καλό σημείο.
Ποια πράγματα κοιτάω όταν μου κάνουν μία πρόταση για μία εταιρία δικτυακού μάρκετινγκ;
Το “προϊόν”
Το “προϊόν” είναι το πρώτο που κοιτάω. Βάζω σε εισαγωγικά το προϊόν, γιατί μπορεί να είναι προϊόντα ή/και υπηρεσίες.
Αν το προϊόν δεν βγάζει νόημα, δεν κοιτάω καν το πλάνο αμοιβών ή οτιδήποτε άλλο.
Το δικτυακό μάρκετινγκ, είναι μία πραγματική επιχείρηση. Και μία επιχείρηση για να είναι βιώσιμη μακροπρόθεσμα, πρέπει να έχει ένα προϊόν, το οποίο οι άνθρωποι να αγοράζουν… στη λιανική.
Σίγουρα χρειάζεται να είναι καλό ποιοτικά, αλλά δεν αρκεί αυτό. Χρειάζεται να είναι ένα προϊόν που οι άνθρωποι θα αγόραζαν.
Επίσης, χρειάζεται να είναι ένα προϊόν, το οποίο θα ένιωθα άνετα να χρησιμοποιώ και να προτείνω σε άλλους.
Αν γυμνάζεσαι και σε ενδιαφέρει ο υγιεινός τρόπος ζωής και η διατροφή, ίσως προϊόντα υγείας, διατροφής και ομορφιάς να σου ταίριαζαν περισσότερο από ένα άτομο που δε δίνει ιδιαίτερη σημασία σε αυτούς τους τομείς.
Και μία ερώτηση που κάνω στον εαυτό μου είναι “Θα αγόραζα αυτά τα προϊόντα στη λιανική αν δεν τα εμπορευόμουν;”
Αν η απάντηση είναι όχι, τότε η απάντηση για την εταιρία είναι όχι.
Αυτό που εξετάζω δεν είναι αν είναι καλά τα προϊόντα, αλλά αν τα συγκεκριμένα προϊόντα δίνουν μία ευκαιρία για επιχειρηματική ανάπτυξη. Αν υπάρχει αρκετά μεγάλο κοινό ανθρώπων που θα αγόραζαν προϊόντα που φέρνουν τέτοια αποτελέσματα.
Μπορεί λοιπόν το προϊόν να “περνάει” το τεστ, οπότε μετά πηγαίνω στο επόμενο.
Οι άνθρωποι
Ποιος ή ποιοι μου κάνουν την πρόταση; Ποιος ή ποιοι είναι οι άνθρωποι που θα συνεργάζομαι στο μέλλον;
Σίγουρα, όταν ξέρεις ότι σε μία εταιρία δικτυακού μάρκετινγκ μπαίνει πολύς κόσμος, σίγουρα θα υπάρχουν και κακά φρούτα. Αλλά ποιοι είναι οι άνθρωποι που βρίσκονται στην ηγεσία; Ταιριάζουν οι αξίες τους με τις δικές μου;
Στη δεύτερη εταιρία που συνεργάστηκα, υπήρχε ένα άτομο που δεν είχε ιδιαίτερα καλή φήμη, αν και ο άνθρωπος που μου έκανε την πρόταση ήταν κάποιος που σεβόμουν από το λίγο που τον γνώριζα.
Ξεκινώντας σκέφτηκα ότι δεν έχει ιδιαίτερη σημασία ότι είναι και ο άλλος, γιατί θα γίνω εγώ ο ηγέτης της ομάδας μου και οι άνθρωποι μου θα έχουν να κάνουν με εμένα κυρίως.
Στη συγκεκριμένη εταιρία έχτισα ένα τεράστιο δίκτυο – το 4ο μεγαλύτερο σε όλη την εταιρία παγκοσμίως. Αλλά όπως είχα προβλέψει, ο συγκεκριμένος θα το κατέστρεφε. Όχι το δίκτυό μου, αλλά το όλο σύστημα.
Δεν έχει νόημα να επεκταθώ. Αυτό που θέλω να έχεις στο νου σου είναι αν οι άνθρωποι με τους οποίους πρόκειται να συνεργαστείς, έχουν ίδιες ή παρόμοιες αξίες και ηθικό κώδικα με εσένα.
Αν κάτι σου “βρωμάει”, μάλλον είναι επειδή όντως βρωμάει… και αργά ή γρήγορα θα βγει μπροστά.
Οπότε, ακόμα και αν το προϊόν είναι εντάξει, αν τα άτομα δεν είναι, τότε είναι όχι.
Το πλάνο αμοιβών
Το επόμενο που κοιτάω είναι το πλάνο αμοιβών.
Ένα καλό πλάνο αμοιβών μίας εταιρίας δικτυακού μάρκετινγκ, συνήθως είναι τόσο πολύπλοκο που δεν μπορείς να το κατανοήσεις με μία απλή ματιά – ίσως ούτε και με μία εκτενή μελέτη.
Αλλά, υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα πράγματα που κοιτάω:
- Αν πουλήσω προϊόντα αξίας 100€, πόσα χρήματα κερδίζω; Θέλω να ξέρω πόσα χρήματα, όχι πόσες μονάδες ή πόντους ή άλλα τέτοια, αλλά πόσα χρήματα θα μπουν στην τσέπη μου. Αν είναι κάτω από 10% – 10€, τότε πιθανόν να σημαίνει ότι η εταιρία δε δίνει ιδιαίτερη βάση στην προώθηση των προϊόντων. Οπότε είναι όχι. Εδώ φυσικά μπορεί να υπάρχουν διαβαθμίσεις προμήθειας με βάση το “επίπεδο” που είσαι.
- Αν ο συνεργάτης μου με την ομάδα του, κάνουν πωλήσεις 1000€, πόσα χρήματα κερδίζω εγώ;
- Τέλος, θέλω να γνωρίζω τι προμήθειες δίνει η εταιρία στην αρχική εγγραφή ενός νέου συνεργάτη.
Αν οι προμήθειες για την εγγραφή είναι μεγάλες, τότε ενθαρρύνεται η στρατολόγηση και όχι η πώληση προϊόντων. Δεν αναφέρομαι στο αν ο συνεργάτης με την αρχική του εγγραφή πάρει κάποιο πακέτο προϊόντων, αλλά αν υπάρχουν μεγάλες προμήθειες από την εγγραφή και μόνο.
Αν ισχύει αυτό, τότε ενθαρρύνεται η στρατολόγηση. Αυτό σημαίνει ότι μόλις σταματήσει ο μεγάλος ρυθμός στρατολόγησης, μειώνεται δραστικά το εισόδημα.
Ουσιαστικά, αυτό που θέλω να ξέρω είναι το εξής. Τι θα πρέπει να συμβαίνει στην επιχείρησή μου, πόσους πελάτες και πόσους συνεργάτες με τι τζίρο θα πρέπει να έχω για να μπορώ να κερδίζω τα χρήματα που θέλω;
Αυτά τα αναλύω και στην εκπαίδευση μου για το Πλάνο 90 Ημερών.
Η εταιρία
Το τέταρτο που κοιτάω είναι η ίδια η εταιρία.
- Ιστορικό της εταιρίας: Πόσα χρόνια λειτουργεί, ποιοι είναι οι ιδρυτές και η ηγεσία. Δες για παλιότερα νομικά προβλήματα που μπορεί να είχαν και τι έγινε.
- Δες αν η εταιρία είναι μέλος σε κάποιο σύνδεσμο όπως ο DSA (Direct Sales Association).
- Το βασικότερο είναι αν είναι στην Ελλάδα (ή στη χώρα σου). Δε θα συνεργαζόμουν με μία εταιρία που “δεν είναι στη χώρα μου” ακόμα. Το κόστος και ο χρόνος για την παραγγελία προϊόντων από το εξωτερικό θα ήταν πολύ μεγάλα για να έχω μία βιώσιμη επιχείρηση μακροπρόθεσμα.
Η εκπαίδευση
Τέλος, θα κοιτούσα την εκπαίδευση.
- Εκπαιδευτικά προγράμματα: Αξιολόγησε την ποιότητα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Είναι πρακτικές εκπαιδεύσεις; Σου δίνουν βήμα προς βήμα πρακτικές ιδέες; Βασίζονται μόνο ή αποκλειστικά στην παρακίνηση; Σου έχουν αρχική εκπαίδευση;
- Γραμμή αναδοχής και κοινότητα: Τι βοήθεια θα έχεις από τον ανάδοχο σου; Πώς θα σε υποστηρίξει; Θα σε βάζει στις εκπαιδεύσεις; Θα δουλέψει μαζί σου πρακτικά; Με ποιον ακριβώς τρόπο θα μπορέσει να σε υποστηρίξει;
Σίγουρα μπορείς να βρεις εκπαιδεύσεις και τρόπους να κάνεις τη δουλειά και εκτός της εταιρίας σου. Τέτοιες είναι το Πλάνο 90 Ημερών ή το βιβλίο μου Ακαταμάχητο Δικτυακό Μάρκετινγκ.
Αλλά είναι σημαντικό είτε να έχει η εταιρία ή ομάδα του αναδόχου σου ένα σύστημα εκπαίδευσης ή αν μπορείς να χτίσεις ένα εσύ. Αν είσαι καινούργιος στο δικτυακό μάρκετινγκ, σίγουρα δεν θα σου πρότεινα να χτίσεις ένα σύστημα εκπαίδευσης εσύ. Αν όμως είσαι πιο έμπειρος, ναι, θα μπορούσες να το κάνεις – αν κάτι τέτοιο δεν αποθαρρύνεται από την εταιρία σου.
Βέβαια, να θυμάσαι και κάτι ακόμα. Αν θέλεις να το κάνεις με τον δικό σου τρόπο και όχι με το σύστημα που ακολουθεί ο ανάδοχός σου, ο ανάδοχός σου ΔΕΝ είναι υποχρεωμένος να σε υποστηρίξει. Μπορεί να το κάνει αν το θέλει, αλλά δεν είναι υποχρεωμένος να σε υποστηρίξει στο χτίσιμο της επιχείρησής σου κάνοντάς το με τελείως διαφορετικό τρόπο από εκείνον.
Αυτά λοιπόν είναι κάποια από τα πράγματα που κοιτάω όταν εξετάζω μία πρόταση συνεργασίας με μία εταιρία δικτυακού μάρκετινγκ:
- Προϊόντα
- Άνθρωποι
- Πλάνο αμοιβών
- Εταιρία
- Σύστημα εκπαίδευσης
Και με αυτή τη σειρά. Για να πάω στο επόμενο, θα πρέπει το προηγούμενο βήμα να πλοιρείται.
Αξίζει να Aσχοληθώ με Eταιρίες Δικτυακού Μάρκετινγκ; Μερικές συμβουλές
Αν έφτασες μέχρι εδώ, θα ήθελα να σου δώσω και τρεις συμβουλές αν αποφασίσεις να ασχοληθείς με το δικτυακό μάρκετινγκ.
1. Αποφάσισε ότι για τους επόμενους 12 μήνες θα τα δώσεις όλα στο χτίσιμο της επιχείρησης σου.
Δε σου λέω να παραιτηθείς από τη δουλειά σου για να το κάνεις, αλλά ακόμα και αν είσαι με μερική απασχόληση και έχεις σκοπό να αφιερώσεις 10 ώρες την εβδομάδα, αυτές τις 10 ώρες ασχολείσαι πλήρως και χωρίς κανέναν ενδοιασμό. Δώστα όλα. Αγνόησε τους περισπασμούς ΚΑΙ τα αποτελέσματα και δώστα όλα για 12 μήνες. Αυτό θα σου δώσει τις καλύτερες πιθανότητες για την επιτυχία. Επικεντρώσου στο να αναπτύξεις και την επιχείρησή σου αλλά και τις δεξιότητες σου.
2. Δεσμεύσου στο να κάνεις ΚΑΘΕ μέρα τουλάχιστον αυτές τις 4 δραστηριότητες.
α) Να χρησιμοποιείς καθημερινά τα προϊόντα σου. Θα πρέπει να είσαι ο Νο1 πελάτης των προϊόντων σου.
β) Να μοιράζεσαι τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου με τουλάχιστον έναν άνθρωπο καθημερινά.
γ) Να μοιράζεσαι την επιχειρηματική σου ευκαιρία με τουλάχιστον ένα άτομο καθημερινά.
δ) Να δεσμευτείς την προσωπική σου ανάπτυξη καθημερινά.
Σίγουρα υπάρχουν πολλά που μπορείς να κάνεις για το δικτυακό μάρκετινγκ. Αλλά τουλάχιστον κάνε αυτά τα 4 πράγματα ΚΑΘΕ μέρα για 12 μήνες.
3. Σταμάτα να σε νοιάζει και να επηρεάζεσαι από τη γνώμη των άλλων.
Θα πρέπει να σταματήσει να σε νοιάζει η καλή και η κακή γνώμη των άλλων, οι αντιδράσεις και οι γνώμες τους. Αν κάποιος σου πει “ναι, θέλω να ξεκινήσω”, “όχι ευχαριστώ” ή αν σου πει “όχι, αυτά είναι πυραμίδες, πού πήγες και έμπλεξες;” (εφόσον έχεις κάνει σωστή επιλογή εταιρίας), θα πρέπει να είναι για εσένα το ίδιο. Να μην επηρεάζεσαι από τη γνώμη και τις επιλογές των άλλων.
Κάνοντας τη σωστή επιλογή εταιρίας και εφαρμόζοντας αυτά τα τρία πράγματα για ένα χρόνο, τότε θα είσαι σε πορεία επιτυχίας στο δικτυακό μάρκετινγκ.
Αν θέλεις να σε βοηθήσω προσωπικά, μπορούμε να το κάνουμε με δύο τρόπους. Πρώτον, με την εκπαίδευση του Πλάνου 90 Ημερών και το βιβλίο μου Ακαταμάχητο Δικτυακό Μάρκετινγκ.
Δεύτερον, μπορώ να δουλέψω μαζί σου και σε προσωπικό επίπεδο με συνεδρίες coaching. Μέσω εβδομαδιαίων συνεδριών, θα μπορέσουμε να σχεδιάσουμε ένα πλάνο καθημερινής δράσης, να ελέγχουμε την πρόοδο σου, να κάνουμε τις απαραίτητες διορθώσεις και προσαρμογές αλλά και να σου δώσω εξατομικευμένη καθοδήγηση, ώστε τελικά να πετύχεις τους στόχους σου που θα βάλεις.
Μπες στο greekcoach.gr/coaching
Ποιο από τα κριτήρια που σου προτείνω χρησιμοποιείς κι εσύ; Άφησε ένα σχόλιο και πες μου.
Θα τα πούμε στην κορυφή,
Θοδωρής
ΥΓ: Δες περισσότερα εκπαιδευτικά βίντεο στο κανάλι μου στο YouTube.