Branding Στα Social Media: Κάν’ το Σωστά [Βίντεο]

Το branding στα social media δεν αφορά μόνο μεγάλες εταιρίες ή οργανισμούς, αλλά και μικρότερες επιχειρήσεις που θέλουν να προωθήσουν κάτι online.

Παλιότερα, branding έκαναν μόνο μεγάλες εταιρίες. Ωστόσο, πλέον, με τα social media και την προβολή που μπορεί να έχει κάποιος μέσα από αυτά, μπορούμε και εμείς, εσύ κι εγώ, να κάνουμε branding στον εαυτό μας – να προβάλλουμε τη “φίρμα” μας σε πολλούς ανθρώπους και να δημιουργήσουμε μία συγκεκριμένη αίσθηση και αξιοπιστία γύρω από το brand μας.

Θα μοιραστώ μαζί σου τους τέσσερις τομείς που μπορείς να εστιάσεις για να βελτιώσεις το branding που κάνεις στα social media.

Branding στα Social Media: Ξεκάθαρη εικόνα

Ένα από τα πρώτα πράγματα που συζητάμε τους πελάτες που αναλαμβάνω για τη στρατηγική τους στα social media, είναι το ποιοι είναι. Tι τους κάνει να ξεχωρίζουν, ποιο είναι το brand τους ή ποιο ΘΕΛΟΥΝ να είναι το brand τους. 

Πρώτα ξεκινάμε με το να προσδιορίσουμε το brand (αν δεν τους είναι ξεκάθαρο) και μετά να δούμε πώς θα μπορέσουμε να παρουσιάσουμε αυτό το brand με τον καλύτερο τρόπο στα social media.

Το brand σου είναι αυτό για το οποίο είσαι γνωστός.

Δεν είναι μόνο το όνομα της εταιρίας ή τα χρώματα ή το λογότυπό της εταιρίας.

Είναι όλη σου η παρουσία.

Είναι όλα αυτά, αλλά και το π;vς θα γράψεις ;eνα κείμενο, είναι το πώς θα μιλήσεις στο τηλέφωνο, το πώς θα ντυθείς, το πώς θα σχολιάσεις κάτι.

Είναι το να μπορεί να δει κάποιος κάτι και να καταλάβει αυτό είναι… Θοδωρής.

Σύμφωνα με το lyfemarketing.com υπάρχουν 4 σημαντικοί τομείς βελτίωσης του branding στα social media:

1. Η ταυτότητά σου

Ο πρώτος τομέας είναι η ταυτότητα του brand σου. Για να μπορέσεις να βελτιώσεις κάτι, χρειάζεται πρώτα να το γνωρίζεις.

  • Τι είναι αυτό που προσδιορίζει την ταυτότητα του brand σου;
  • Πώς διαφοροποιείται από άλλα brands;
  • Σε ποιους απευθύνεται και πώς;

Όσο πιο ξεκάθαρος είσαι για το τι πρεσβεύει το brand σου – ποια είναι η ταυτότητα του brand σου, τόσο πιο εύκολο θα είναι να σχεδιάσεις την κατάλληλη στρατηγική και το κατάλληλο μήνυμα.

2. Το κοινό σου

Ένα από τα πράγματα που λέω εδώ και χρόνια, είναι ότι δεν μπορείς να είσαι όλα για όλους. Χρειάζεται να είσαι ξεκάθαρος με το ποιο είναι το κοινό σου.

Το να προσπαθείς να απευθυνείς σε ΟΛΟ τον κόσμο, κάνει το μήνυμά σου όλο και πιο αδύναμο και κάνει το brand σου να χάνεται σε όλο και περισσότερο θόρυβο.

Χρειάζεται να γνωρίζεις ποιο είναι το κοινό σου – σε ποια κατηγορία ανθρώπων απευθύνεσαι ή θέλεις να εστιάσεις. Αυτό σου επιτρέπει να ακολουθήσεις πιο προσαρμοσμένες, ακριβείς προσπάθειες μάρκετινγκ, αντί να έχεις μία τυφλή – γενική προσέγγιση προς όλους.

Για να βοηθήσεις το κοινό σου, χρειάζεται να βρεθείς ή να έχεις βρεθεί στη θέση τους. Να δεις τα προβλήματα, τις επιθυμίες και τις ανάγκες τους, από τη δική τους σκοπιά.

Κάνε ερωτήσεις όπως:

  • Τι ηλικίες είναι το ιδανικό μου κοινό;
  • Τι ενδιαφέροντα έχει;
  • Τι πρόβλημα έχει που λύνουν τα προϊόντα/οι υπηρεσίες/η ευκαιρία μου;

3. Το περιεχόμενό σου

Το περιεχόμενό σου, είναι βασικός πυλώνας του brand σου, μιας και είναι ο τρόπος με τον οποίο το κοινό σου “ακούει” ποιος είσαι και τι πρεσβεύεις.

Οπότε το περιεχόμενό σου μπορεί να κάνει τη διαφορά.

Το να δει για παράδειγμα το κοινό σου, το εργαστήριό σου και πώς δουλεύεις εκεί σε ένα νέο κόσμημα (αν ασχολείσαι με αυτά), είναι πολύ δυνατό.

Ή αν είσαι coach ή ασχολείσαι με το δικτυακό μάρκετινγκ, το να σε δει και να σε ακούσει μέσω ενός βίντεο, αυτομάτως τον φέρνει πιο κοντά σου.

Μάλιστα η επισκεψιμότητα σε σελίδες και προφίλ μέσω βίντεο, προβλέπεται να αυξηθεί κατά 82% αυτή τη χρονιά.

Αν και θα αυξηθεί η προβολή των βίντεο αυτή τη χρονιά, το ίδιο συμβαίνει και με τους ανταγωνιστές σου. Όλο και περισσότεροι επαγγελματίες με παρόμοιο αντικείμενο με το δικό σου θα κάνουν την εμφάνισή τους.

Αυτό που θα κάνει τη διαφορά είναι να εξελίσσεσαι συνεχώς και να βοηθάς με έναν ουσιαστικό τρόπο το κοινό σου και φυσικά να το έχεις συστηματική παρουσία.

Άνθρωποι στον χώρο σου θα έρχονται και θα φεύγουν. Αυτοί που θα μπορέσουν να χτίσουν ένα πολύ δυνατό brand θα είναι αυτοί που θα αντέχουν στο χρόνο.

4. Το σχέδιό σου

Το design, που λέμε και στο χωριό μου.

Τα χρώματα, τα γραφικά, οι γραμματοσειρές, οι φωτογραφίες σου. Όλα αυτά παίζουν ουσιαστικό ρόλο στη διαμόρφωση του brand σου – στο να κάνουν το brand σου να ξεχωρίζει και να είναι εύκολα αναγνωρίσιμο.

Να θυμάσαι ότι τοι μυαλό μας έχει την τάση να επεξεργάζεται οπτικό περιεχόμενο 60.000 φορές πιο γρήγορα, σε σύγκριση με απλό κείμενο.

Συνοψίζοντας…

Οι 4 τομείς branding που μπορείς να εστιάσεις είναι:

  1. Η ταυτότητά σου
  2. Το κοινό σου
  3. Το περιεχόμενό σου
  4. Το design σου

Branding στα Social Media: Οι Μύθοι

Έχοντας πει αυτά, ένας μύθος για το branding στα social media, είναι ότι η επιχείρησή σου μπορεί να αποκτήσει δημοτικότητα από τη μια μέρα στην άλλη.

Θέλει χρόνο. Δεν πρόκειται να κάνεις ένα ποστ, να γίνει viral και αυτό να χτίσει το brand σου.

Για να αποκτήσεις χιλιάδες ακόλουθους που αγαπούν εσένα και το brand σου, χρειάζεσαι χρόνο και συνέπεια.

Ένας ακόμα μύθος είναι ότι χρειάζεται να βρίσκεσαι σε όλες τις πλατφόρμες για να αναπτύξεις το brand σου.

Αν έχεις μία ομάδα που μπορεί να αυτοματοποιήσει τη δημοσίευση σε πολλά διαφορετικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καλώς. Αλλά το να δίνεις το παρόν σε όλα αυτά με τον ίδιο τρόπο, είναι πρακτικά αδύνατον.

Είναι προτιμότερο να εστιάσεις. 

Mπορείς να ανεβάζεις και αλλού το περιεχόμενό σου, αλλά δεν είναι απαραίτητο να είσαι παντού για να χτίσεις το brand σου.

Βάλε σε εφαρμογή τις σημερινές ιδέες για να χτίσεις το δικό σου brand.


Εσύ κάνεις κάτι για το branding της επιχείρησής σου στα social media;

Θα τα πούμε στην κορυφή,

Θεόδωρος Αραμπατζής

ΥΓ: Αν θέλεις να σε βοηθήσω, να ετοιμάσουμε μία αποτελεσματική στρατηγική ανάπτυξης της επιχείρησής σου και προβολής του brand σου στα social media, μπες εδώ και ζήτα να κάνουμε μία δωρεάν επιχειρηματική ανάλυση.

Leave A Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.