Το Δικτυακό Μάρκετινγκ (MLM) για Ηλίθιους [Βίντεο]

Το Δικτυακό Μάρκετινγκ είναι για ηλίθιους; Σε αυτό το μάθημα εξηγώ με απλά λόγια τι είναι το δικτυακό μάρκετινγκ και τι κάνει αυτός που ασχολείται με αυτό.

Έχω μιλήσει ξανά στο παρελθόν για το τι είναι το δικτυακό μάρκετινγκ ή αλλιώς MLM. Μπορείς να βρεις προηγούμενα άρθρα στο blog, αλλά και βίντεο στο κανάλι μου.

Σήμερα θέλω να εξηγήσω το δικτυακό μάρκετινγκ με απλά λόγια, ώστε να μπορεί και ένας ηλίθιος (αρχάριος) να το κατανοήσει.

Όχι ότι εσύ είσαι ηλίθιος. Δεν σε γνωρίζω τόσο καλά, αλλά για να διαβάζεις αυτό το άρθρο, είμαι σίγουρος ότι δεν είσαι.

Απλά θα το εξηγήσω με απλά λόγια. Ας μείνουμε σε αυτό και ας αφήσουμε στην άκρη τους χαρακτηρισμούς.

Τι είναι το Δικτυακό Μάρκετινγκ

Καταρχάς ο χώρος κανονικά λέγεται MLM που σημαίνει Multi level marketing. Το μάρκετινγκ σε πολλά επίπεδα – το ότι κάποιοι εμπορεύονται προϊόντα ή υπηρεσίες σε πολλαπλά επίπεδα ανθρώπων.

Επειδή πριν πολλά χρόνια το όνομα MLM είχε πάρει αρνητική δημοσιότητα, κάποιοι το ονόμασαν Network Marketing (δικτυακό μάρκετινγκ), αλλά ουσιαστικά είναι το ίδιο πράγμα.

Οπότε, αν κάποιος σου πει “εμείς δεν είμαστε MLM, αλλά είμαστε δικτυακό μάρκετινγκ”, πρόκειται για το ίδιο πράγμα.

Για να σου εξηγήσω τι είναι και πώς λειτουργεί, θα το παραλληλίσω με κάτι που ίσως είναι πιο γνωστό σε εσένα.

Ας πούμε ότι θέλεις να αγοράσεις έναν υπολογιστή ή ένα tablet.

  • Συνήθως υπάρχει η εταιρία που κατασκευάζει το προϊόν.
  • Μετά υπάρχει ένας εξαγωγέας από τη χώρα που κατασκευάζεται το προϊόν.
  • Μετά υπάρχουν οι εισαγωγείς.
  • Υπάρχουν οι χονδρέμποροι.
  • Τα καταστήματα λιανικής.
  • Και μετά έρχεσαι εσύ και το αγοράζεις.

Μέσα σε όλο αυτό υπάρχει και η διαφήμιση, που συνήθως την κάνει η ίδια η εταιρία αλλά και οι ενδιάμεσοι, κυρίως το κατάστημα λιανικής.

Από την εταιρία που φτιάχνει το προϊόν μέχρι και το κατάστημα λιανικής, όλοι αυτοί βάζουν ένα ποσό πάνω στην αρχική τιμή του προϊόντος, το οποίο τελικά το πληρώνεις εσύ ως καταναλωτής.

Δηλαδή αν εσύ αγοράσεις ένα λάπτοπ 1000€, τότε από την εταιρία συνήθως φεύγει 230-250€. Με αυτά τα χρήματα η εταιρία καλύπτει όλα της τα έξοδα και τα κέρδη της.

Μετά, όλοι οι ενδιάμεσοι βάζουν ένα ποσοστό πάνω στην τιμή για να καλύψουν τα έξοδά τους και να έχουν και ένα κέρδος και το προϊόν φτάνει σε εσένα 1000€.

Και ένα 30% της τελικής τιμής συνήθως πηγαίνει στη διαφήμιση.

Αυτός είναι ο τρόπος που διακινούνται και αγοράζονται τα περισσότερα προϊόντα σήμερα στην αγορά.

Είναι ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος εμπορίου.

Πώς λειτουργεί το δικτυακό μάρκετινγκ

Πάλι υπάρχει η εταιρία που κατασκευάζει το ίδιο προϊόν.

Αλλά βάζει ένα Χ σε όλους τους ενδιάμεσους κάνοντας η ίδια την εξαγωγή, την εισαγωγή και τις αποθήκες σε κάθε χώρα. Και στη συνέχεια βρίσκει απλά τους “διανομείς” ή αλλιώς συνεργάτες, οι οποίοι αγοράζουν το προϊόν απευθείας από την εταιρία και το διαθέτουν σε τελικούς καταναλωτές.

Οπότε, έτσι έχουμε ένα προϊόν ίσης ή και καλύτερης ποιότητας, που είναι όμως ένα πιο οικονομικό προϊόν.

Έχουμε συνεργάτες/διανομείς οι οποίοι κερδίζουν όλα τα χρήματα που θα κέρδιζαν οι μεσάζοντες (άρα έχουν μεγάλα εισοδήματα με πρακτικά μηδενικό ρίσκο).

Και έχουμε πελάτες που λαμβάνουν καλύτερη εξυπηρέτηση και φροντίδα, γιατί οι εταιρίες εκπαιδεύουν τους διανομείς στο πώς να χρησιμοποιούν το προϊόν, στο πώς να εξυπηρετούν τους πελάτες τους και πώς να διαφημίζουν και να παρουσιάζουν αποτελεσματικά το προϊόν.

Ο κάθε συνεργάτης μπορεί να κάνει δύο πράγματα:

1ον) να πουλάει τα προϊόντα σε άλλους και να έχει ένα κέρδος λιανικής

2ον) να βρίσκει άλλα μέλη – άλλους συνεργάτες τους οποίους θα εκπαιδεύσει να κάνουν το ίδιο και θα λαμβάνει ένα ποσοστό από κάποιους από αυτούς, απευθείας από την εταιρία. Αυτός είναι ο τρόπος που η εταιρία επεκτείνεται.

Δεν είναι υποχρεωτικό ένας συνεργάτης να βρει άλλους συνεργάτες. Μπορεί να ασχοληθεί μόνο με την πώληση προϊόντων.

Απλό δεν είναι;

Δεν έχει να κάνει με πυραμίδες, με κάτι παράνομο ή ανήθικο. Είναι ένας διαφορετικός τρόπος εμπορίου.

[Παρεμπιπτόντως, αν ασχολείσαι ή αν σκέφτεσαι να ασχοληθείς με το δικτυακό μάρκετινγκ και θέλεις να μάθεις πώς να το κάνεις με τον καλύτερο τρόπο και με τον μεγαλύτερο επαγγελματισμό, τότε χρειάζεται να μελετήσεις, το βιβλίο Ακαταμάχητο Δικτυακό Μάρκετινγκ.]

Το Δικτυακό Μάρκετινγκ είναι για Ηλίθιους;

Κατά τη γνώμη μου, αυτός είναι πιο δίκαιος και δίνει μία καταπληκτική ευκαιρία σε καταναλωτές να έχουν πρόσβαση σε εξαιρετικά και υψηλής ποιότητας προϊόντα.

Επίσης, δίνει την ευκαιρία σε ανθρώπους χωρίς μεγάλα κεφάλαια να δραστηριοποιηθούν επιχειρηματικά και να δημιουργήσουν σημαντικά εισοδήματα για τον εαυτό τους.


Εσύ ασχολείσαι με το δικτυακό μάρκετινγκ; Άφησε ένα σχόλιο.

Θα τα πούμε στην κορυφή,

Θεόδωρος Αραμπατζής

ΥΓ: Το δικτυακό μάρκετινγκ δεν είναι για ηλίθιους. Είναι για άτομα που ενδιαφέρονται να ασχοληθούν με μια εναλλακτική μορφή επιχειρηματικότητας. Αν θέλεις να δεις τη δική μου πρόταση, μπες εδώ.

Leave A Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *