Ένα από τα πιο συχνά ερωτήματα που δέχομαι από πελάτες μου που ασχολούνται με το δικτυακό μάρκετινγκ, είναι “Πώς παρακινώ την ομάδα μου;”
Αν ασχολείσαι με το δικτυακό μάρκετινγκ ή γενικά αν δουλεύεις με ομάδες ανθρώπων, θα έχεις δει ότι το να παρακινήσεις τα άτομά σου να μπουν και να μείνουν στη δράση, ΔΕΝ είναι το ευκολότερο πράγμα.
Συχνά με ρωτούν: “Πώς μπορώ να παρακινήσω τον συνεργάτη μου να δουλέψει, χωρίς να νιώσει ότι τον πιέζω ή ότι τον καταπιέζω;”
Και για αυτό θα μιλήσουμε στο σημερινό μάθημα.
Πώς παρακινώ την ομάδα μου;
Έχω μία ομάδα, είτε είναι 5-10 άτομα, είτε είναι 50-100 ή 500 άτομα και ενώ έχουν αποφασίσει να ξεκινήσουν συνεργασία μαζί μου, βλέπω ότι πολλοί – οι περισσότεροι ΔΕΝ κάνουν τη δουλειά. Δεν μπαίνουν στη δράση ή δεν μένουν στη δράση. Ή τουλάχιστον δεν δουλεύουν όσο εγώ ή όσο θα ήθελα να δουλεύουν.
Πώς μπορώ να κάνω τους ανθρώπους μου να μπουν στη δράση; Πώς μπορώ να παρακινήσω την ομάδα μου;
Λοιπόν… Η απάντηση σ’ αυτή την ερώτηση είναι απλή. Λυπάμαι που θα το πω, αλλά, όσο μεγάλη ή μικρή κι αν είναι η οργάνωσή σου, έχω δει ότι δεν μπορείς να την παρακινήσεις.
Πώς παρακινώ την ομάδα μου; Δεν μπορείς να την παρακινήσεις!
Ο λόγος που δεν μπορείς, είναι γιατί δεν μπορείς να παρακινήσεις κανέναν.
Αυτό που μπορείς να κάνεις και αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να τους παρέχεις ό,τι χρειάζονται για να παρακινήσουν τον εαυτό τους.
Τι σημαίνει αυτό;
Πρώτα απ’ όλα, χρειάζεται να δεις ποια είναι τα πράγματα που σταματάνε τα άτομα της ομάδας σου. Και το Νο1 που σταματάει την ομάδα σου είναι οποιαδήποτε σύγχυση ή μπέρδεμα. Όταν δεν τους είναι ξεκάθαρο τι ακριβώς χρειάζεται να κάνουν.
Έχεις λοιπόν ένα άτομο, το βάζεις στην ομάδα σου, του δίνεις ένα εκπαιδευτικό πακέτο ή μερικά βίντεο να δει και μετά ακολουθείς την τακτική: προσευχή και σταύρωμα δαχτύλων μπας και πετύχει.
Και το άτομο αυτό δεν κάνει το παραμικρό.
Και μετά μου λες στη συνεδρία μας ότι “Θοδωρή οι συνεργάτες μου δε δουλεύουν. Η ομάδα μου είναι ψόφια!”
Τι είναι και τι ΔΕΝ είναι “εκπαίδευση”
Το να δώσεις σε κάποιον ένα εκπαιδευτικό πακέτο ή ένα εγχειρίδιο ή να τον βάλεις να παρακολουθήσει μία εκπαίδευση ή μερικά βίντεο και να τον αφήσεις μετά μόνο του, ΔΕΝ είναι αυτό που ονομάζουμε εκπαίδευση και υποστήριξη. Και σίγουρα δεν τον βοηθάει.
Όταν ξεκινάς συνεργασία με ένα άτομο, θα πρέπει να γνωρίζεις ήδη ότι υπάρχει πράγματα που αυτό το άτομο δεν μπορεί ή δεν ξέρει πώς να τα κάνει. Γιατί αν ήξερε, ήδη θα είχε αποκτήσει αυτό που θέλει στη ζωή του. Αλλά δεν κατάφερε να το κάνει χωρίς εσένα μέχρι τώρα. Γι’ αυτό και σε χρειάζεται.
Επομένως, δεν του δίνεις απλά κάποιο πακέτο ή ένα βιβλίο ή τον βάζεις σε μία εκπαίδευση ή του στέλνεις μερικά βίντεο. Τον βοηθάς!
Και τον βοηθάς είτε βρίσκεται στην ίδια πόλη με εσένα, είτε βρίσκεται μακριά.
Κάποιοι ίσως έχετε συνεργάτες που βρίσκονται μακριά – σε άλλες πόλεις ή ακόμα και σε άλλες χώρες. Ακόμα και με αυτούς όμως, τους ξεκινάς βήμα προς βήμα. Πχ τους βάζεις να δουν 2-3 συγκεκριμένα βίντεο και μετά προγραμματίζεις μία συνάντηση στρατηγικής. Και μετά τους βοηθάς να γνωστοποιήσουν τη δουλειά και τα προϊόντα σε άλλους ανθρώπους.
Ή τους δίνεις να διαβάσουν το βιβλίο μου, το Ακαταμάχητο Δικτυακό Μάρκετινγκ και βεβαιώνεσαι ότι κάνουν κάθε Αντικείμενο Δράσης πριν προχωρήσουν παρακάτω.
Αυτό είναι το πρώτο βήμα.
Και έχω δει ότι το 92% των δικτυωτών κολλάει σ’ αυτό το πρώτο βήμα.
Μην παρακινείς… Βοήθα!
Ναι, σίγουρα χρειάζεται να βάλεις τους συνεργάτες σου στη σωστή εκπαίδευση ή να τους στείλεις τα κατάλληλα βίντεο. Αλλά δεν τελειώνει εκεί η δουλειά σου. Χρειάζεται στη συνέχεια να τους βοηθήσεις και να τους υποστηρίξεις. Πρακτικά.
Στην εκπαίδευση 6 εβδομάδων του Επαγγελματία του Μέλλοντος, την οποία μπορείς να βρεις στο futurepro.gr, εξηγώ αναλυτικά τα βήματα που κάνω με ένα νέο συνεργάτη για να μείνει στη δουλειά.
Επίσης όμως αυτά τα αναφέρω και στο βιβλίο μου. Έχω ένα κεφάλαιο στο οποίο μιλάω για το πώς να ξεκινήσω με έναν νέο συνεργάτη.
Και αυτό το συνδυάζεις με τη δική σου προσωπική δράση. Με το να συνεχίσεις να κάνεις τη δουλειά, να συνεχίσεις να φέρνεις νέους πελάτες και συνεργάτες. Με το να συνεχίσεις να δίνεις το παράδειγμα. Τότε το τελευταίο πράγμα για το οποίο θα ανησυχείς είναι το να παρακινήσεις την ομάδα σου να δουλέψει.
Βάλε σε εφαρμογή τις σημερινές ιδέες! Βοήθα και υποστήριξε τους συνεργάτες σου ουσιαστικά, δείχνοντάς τους τι χρειάζεται να κάνουν, βήμα προς βήμα. Και τότε δε θα ξαναρωτήσεις “πώς παρακινώ την ομάδα μου;”!
Θα τα πούμε στην κορυφή,
Θεόδωρος Αραμπατζής
ΥΓ: Αν θέλεις να σε βοηθήσω να χτίσεις ένα σύστημα για την ομάδα σου, ζήτα να κάνουμε μία συνεδρία coaching, μπαίνοντας στο greekcoach.gr/free.