Νέα Δεξιότητα Επικοινωνίας: Μάθε να αναγνωρίζεις το ενδιαφέρον

Μία από τις πιο σημαντικές δεξιότητες που μπορείς να αναπτύξεις, είναι η δεξιότητα του να αναγνωρίζεις το ενδιαφέρον στους ανθρώπους που μιλάς.

Πολύ συχνά, μιλάω με συνεργάτες μου ή με δικτυωτές από διάφορες εταιρίες και μου λένε ότι μίλησαν σε κάποιον. Αυτός έδειξε πραγματικό ενδιαφέρον, αλλά τελικά δεν ήθελε να βρεθούν για να του δείξουν τη δουλειά. Ή ότι τελικά δεν ήρθε στο ραντεβού ή δεν μπήκε να δει το webinar. Και αν αυτό συμβεί αρκετές φορές, έχουμε έναν συνεργάτη που απογοητεύεται. Ενώ έχει πολλούς ανθρώπους που “ενδιαφέρονται”, τελικά πολύ λίγοι βλέπουν καν την παρουσίασή του. Και κανείς δεν ξεκινάει (ή ξεκινάνε ελάχιστοι).

Πώς να αναγνωρίζεις το ενδιαφέρον

Η δεξιότητα που χρειάζεται να αναπτύξεις εδώ, είναι το να μπορείς να αναγνωρίζεις το ενδιαφέρον στους ανθρώπους που μιλάς. Ο Jim Rohn είχε πει ότι υπάρχει διαφορά μεταξύ του “είμαι ευγενικός” και “ενδιαφέρομαι”. Μπορεί κάποιος να ανταποκρίνεται με ευγενικό τρόπο σε αυτά που του λες! Ωστόσο, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι ενδιαφέρεται για αυτό που του προτείνεις.

Όταν μιλάω με υποψηφίους, έχω συνεχώς ανοιχτές τις “κεραίες” μου. Θέλω να “πιάνω” ακόμα και την παραμικρή ένδειξη ότι ενδιαφέρονται ή ότι δεν ενδιαφέρονται. Πολλές φορές είναι ένα μικρό κόμπιασμα, ένα ξεφύσημα, μία παύση, ένα επιφώνημα, το γεγονός ότι κάνει πολλές ερωτήσεις και είναι ακόμα μαζί σου στο τηλέφωνο, κοκ.

Άκου αυτά που δε λέγονται

Οπότε, πέρα από τα λόγια που ακούς, χρειάζεται να μάθεις να ακούς και αυτά που λέγονται πίσω από τα λόγια τους. Αν αυτή τη στιγμή δεν έχεις αναπτυγμένη αυτή την δεξιότητα, μην ανησυχείς· μπορείς να την αναπτύξεις. Ηχογράφησε συνομιλίες σου με υποψηφίους και άκουσε ξανά τη συζήτηση. Άκουσε τον τόνο της φωνής τους, πώς ανταποκρίνονται σε αυτά που λες, την έντασή τους, τις παύσεις τους ή οτιδήποτε δείχνει ότι όντως ενδιαφέρονται για αυτά που λες ή αν είναι απλά ευγενικοί. Υπάρχει βέβαια και η περίπτωση που ένας δικτυωτής μιλάει με κάποιον που δεν ενδιαφέρεται καθόλου, που το δηλώνει ξεκάθαρα μέσα από τα λεγόμενά του αλλά και από τη στάση του σώματός του (ακόμα και αν είναι τηλεφωνική η επικοινωνία) και ο δικτυωτής, συνεχίζει να του μιλάει. Δεν πιάνει καθόλου τα σήματα που του δίνει ο υποψήφιός του. Το μόνο που σκέφτεται είναι, “Αυτός χρειάζεται οπωσδήποτε τη δουλειά μου/τα προϊόντα μου” ή “Τον χρειάζομαι στο δίκτυό μου” κλπ.

Δε θα κάνουν όλοι γι’ αυτή τη δουλειά

Δεν ξέρω πόσο καιρό ασχολείσαι με τη δικτύωση, αλλά πιθανόν θα έχεις καταλάβει ότι δεν πρόκειται να κάνουν όλοι αυτή τη δουλειά. Μάλιστα, δεν χρειάζεται να κάνουν όλοι αυτοί τη δουλειά. Οπότε, μάθε να ακούς αυτά που λέγονται, αλλά και αυτά που ΔΕΝ λέγονται. Άκουσε ηχογραφημένες συνομιλίες σου μαζί με τον ανάδοχό σου ή τον προπονητή σου. Ανάπτυξε και βελτίωσε τη δεξιότητα του να αναγνωρίζεις το ενδιαφέρον στους υποψηφίους σου.

Και μόλις αναγνωρίζεις ότι ΔΕΝ ενδιαφέρονται πλέον, τότε φρόντισε να ολοκληρώσεις τη συζήτηση το συντομότερο δυνατόν. Από την άλλη, αν αναγνωρίσεις το ενδιαφέρον (παρά τους δισταγμούς), τότε είναι καθήκον σου να βοηθήσεις αυτό το άτομο να ξεπεράσει οποιοδήποτε εμπόδιο βάζει μόνο του στον εαυτό του και να ξεκινήσει συνεργασία μαζί σου.

Αυτή είναι μία από τις αγαπημένες μου και πιο χρήσιμες δεξιότητες που δεν είχα, αλλά κατάφερα να αναπτύξω τα τελευταία χρόνια.

Θα τα πούμε στην κορυφή,

Θεόδωρος Αραμπατζής

ΥΓ: Μάθε τις 10 Δεξιότητες Που Έχουν Ανεπτυγμένες Όσοι Θεωρούνται “Χαρισματικοί” στην Επικοινωνία!

Leave A Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.