[Βίντεο] 5 Ιδέες για να φροντίσεις τον εαυτό σου όταν είσαι στο τρέξιμο

Νιώθεις ότι δεν έχε αρκετό χρόνο για τον εαυτό σου; Ότι δεν προλαβαίνεις να φροντίσεις τον εαυτό σου, γιατί είσαι συνεχώς στο τρέξιμο;

Ή ότι δεν προλαβαίνεις να κάνεις αρκετά πράγματα μέσα στην ημέρα σου;

Είσαι συνεχώς “στο τρέξιμο” και παραμελείς τον εαυτό σου;

Οι περισσότεροι ζούμε σε πολύ γρήγορους ρυθμούς. Για να μπορέσουμε να είμαστε αποδοτικοί σε όλα αυτά που κάνουμε, χρειάζεται να μπορούμε να προσαρμοζόμαστε γρήγορα και να έχουμε τις απαιτούμενες αντοχές – σωματικά και νοητικά

Δυστυχώς, το να είμαστε συνεχώς “στο τρέξιμο” έχει ως αποτέλεσμα να παραμελούμε κάποιες βασικές μας ανάγκες.

Αν λοιπόν δυσκολεύεσαι να φροντίσεις τον εαυτό σου, εξαιτίας των γρήγορων ρυθμών που έχεις στην καθημερινότητά σου, μπορείς να ακολουθήσεις αυτές τις 5 ιδέες για να φροντίζεις τον εαυτό σου, όταν είσαι συνεχώς στο τρέξιμο.

Εν μέσω κρίσεων, είναι ακόμα πιο σημαντικό

Δεν ξέρω πότε διαβάζεις αυτές τις γραμμές, αλλά τώρα, αυτές τις ημέρες – Μάρτιος του 2020, υπάρχει μία παγκόσμια ανησυχία και επιφυλακή, λόγω ενός ιού (σαν ταινία επιστημονικής φαντασίας ακούγεται). Έχουν ανασταλεί όλες οι συνεδριακές δραστηριότητες, έχουν ακυρωθεί αγώνες, δημόσιες συγκεντρώσεις, έχουν κλείσει σχολεία, γυμναστήρια και βιβλιοθήκες. Γενικά υπάρχει μία πολύ μεγάλη ανησυχία στον κόσμο.Ο λεγόμενος Κορονοϊός (COVID – 19), ο οποίος είναι ένας εξαιρετικά μεταδοτικός ιός, όχι ιδιαίτερα επικίνδυνος, αλλά λόγω της μεταδοτικότητάς του, έχει δημιουργήσει αυτή την επιφυλακή.

Κυκλοφορούν πολλά βίντεο και άρθρα σχετικά με το πώς να προστατευτείς. Εγώ θα σου δώσω 5 ιδέες, για το πώς να φροντίζεις τον εαυτό σου όταν είσαι συνεχώς στο τρέξιμο. Φροντίζοντας τον εαυτό σου, πρακτικά προστατεύεσαι από ιούς και αρρώστιες (στο μέτρο του δυνατού).

Αν λοιπόν, παραμελείς την φροντίδα του εαυτού σου, επειδή είσαι στο τρέξιμο όλη μέρα και όλη την εβδομάδα, οι 5 αυτές ιδέες θα σου φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες.

Νούμερο 1: Φάε ισορροπημένα γεύματα

Η πρώτη πρώτη ιδέα, είναι να τρως υγιεινές τροφές. Δυστυχώς, είναι γεγονός ότι το φαγητό που είναι πιο πρακτικό – πιο βολικό, είναι συνήθως το λιγότερο υγιεινό.

Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις για να φροντίσεις τον εαυτό σου, είναι να μην ενδώσεις σ’ αυτή τη συνήθεια.

Τουλάχιστον μία φορά την ημέρα, αφιέρωσε λίγο χρόνο για να ετοιμάσεις ένα υγιεινό γεύμα. Εναλλακτικά πήγαινε σε εστιατόρια που σερβίρουν υγιεινές επιλογές γευμάτων.

Πιες πολύ νερό και έχε κοντά σου υγιεινά σνακ όπως φρούτα, ξηρούς καρπούς, λαχανικά και δημητριακά.

Το να έχεις υγιεινά και καλής ποιότητας γεύματα όταν είσαι στο “τρέξιμο”, είναι πάντα κάτι χρήσιμο. Σου δίνει ενέργεια, υγεία και αντί το σώμα σου να παίρνει το αίμα από τον εγκέφαλο για να χωνέψει ένα “βαρύ” και ανθυγιεινό γεύμα, χρησιμοποιεί το υγιεινό αυτό γεύμα, ως καύσιμο για να υποστηρίξει τον δραστήριο τρόπο ζωής σου.

Νούμερο 2: Ύπνος

Το επόμενο είναι να έχεις επαρκή ύπνο. Οι άνθρωποι που είναι υπερβολικά πολυάσχολοι, συνήθως το πρώτο που θυσιάζουν είναι ο ύπνος.

Χωρίς αρκετό ύπνο, όχι μόνο δεν θα μπορέσεις να φροντίσεις τον εαυτό σου, αλλά θα είσαι λιγότερο παραγωγικός και θα είναι πιο πιθανόν να εξαντληθείς – να καείς.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, ο προτεινόμενος χρόνος ύπνου για τους ενήλικες, είναι 7 με 8 ώρες κάθε βράδυ. Αν κοιμάσαι μεταξύ 6-9 ώρες, αναλόγως την περίπτωση, θα έχεις επαρκή ύπνο.

Επίσης, είναι χρήσιμο να έχεις συγκεκριμένο πρόγραμμα ύπνου – μία συγκεκριμένη ρουτίνα ύπνου.

Άκου το σώμα σου και δώστου τη δυνατότητα να κάνει επανεκκίνηση.

Νούμερο 3: Βρες τι είναι αυτό που σε χαλαρώνει

Το να μάθεις να αντιμετωπίζεις το άγχος με έναν υγιή τρόπο, μπορεί να σε ανακουφίσει από τα άγχη της καθημερινότητας.

Το άγχος και το να είσαι “στο τρέξιμο”, συνήθως πηγαίνουν χέρι-χέρι.

Αυτό το κάνει σημαντικό για όσους ζουν σε γρήγορους ρυθμούς, να μάθουν πώς να αντιμετωπίζουν το άγχος με τρόπο αποτελεσματικό και υγιή.

Το πώς επιλέγεις τελικά να αντιμετωπίσεις το άγχος είναι μία προσωπική επιλογή, αλλά υπάρχουν κάποιες μέθοδοι, που είναι πιο αποτελεσματικές από κάποιες άλλες.

Μία μέθοδος που βοηθάει

Μία μέθοδος που βοηθάει στον έλεγχο και στην ανακούφιση από το άγχος, είναι ο διαλογισμός.

Ο διαλογισμός σού επιτρέπει να καθαρίσεις το μυαλό σου και να χαλαρώσεις, λειτουργώντας ως ένας τρόπος να κάνεις μία επανεκκίνηση σε οτιδήποτε μπορεί να σε άγχωνε όλη μέρα.

Μία άλλη μέθοδος είναι η γιόγκα. Η γιόγκα συνδυάζει τον διαλογισμό, τις αναπνοές και τη σωματική δραστηριότητα και μία άλλη μέθοδος, είναι το τρέξιμο. 20-30 λεπτά στη φύση, για ένα χαλαρό (ή και έντονο) τρέξιμο, βοηθάει να καθαρίσει το μυαλό από στρεσογόνες σκέψεις. Αυτό είναι μία πολύ καλή νοητική επανεκκίνηση.

Οποιαδήποτε μέθοδο ανακούφισης από το άγχος και αν αποφασίσεις ότι σου ταιριάζει καλύτερα, είναι σημαντικό να έχεις στη ζωή σου μία υγιή διέξοδο ανακούφισης από το άγχος.

Νούμερο 4: Αφιέρωσε χρόνο με την οικογένειά σου και τους φίλους σου

Κάτι κοινό ανάμεσα στους ανθρώπους που βρίσκονται συνεχώς στο “τρέξιμο” είναι το γεγονός ότι πολλά σημαντικά πράγματα συχνά θυσιάζονται, επειδή δεν έχουν χρόνο.

Δυστυχώς, ένα από τα πράγματα που θυσιάζεται είναι ο χρόνος με την οικογένεια και τους φίλους.

Για τη δική σου ευημερία όμως, όπως και για το καλό των ανθρώπων για τους οποίους νοιάζεσαι, είναι απαραίτητο να περνάς χρόνο μαζί τους. 

Αυτό μπορεί να είναι το να τρώτε πρωινό ή δείπνο μαζί ή ίσως το να μην εργάζεσαι ένα Σάββατο και να βγεις με τους φίλους σου.

Για εμένα προσωπικά, είναι ότι πχ συχνά Κυριακή πρωί, μετά το τρέξιμο, θα βγω για καφέ με τον φίλο μου τον Γιώργο. Κυριακή και Δευτέρα απόγευμα θα πάμε βόλτα με τα παιδιά. Παρασκευή απόγευμα έχω πρόβα με το συγκρότημά μου. Πέμπτη πρωί θα πάμε για καφέ στη γιαγιά μου.

Βεβαιώσου λοιπόν, ότι θα βρεις τρόπο να το βάζεις συνεχώς στο πρόγραμμά σου. Ό,τι και αν συμαίνει αυτό για εσένα.

Νούμερο 5: Δώσε στον εαυτό σου ένα διάλειμμα

Βάλε οπωσδήποτε στο πρόγραμμά σου λίγο χρόνο για τον εαυτό σου. Όσο σημαντικό και αν είναι το να περνάς χρόνο με την οικογένειά σου και τους φίλους σου, τόσο σημαντικό είναι να περνάς και λίγο χρόνο μόνος σου.

Αυτό δεν συμπεριλαμβάνει το χρόνο που είσαι μόνοι σου στην εργασία σου. Περισσότερο έχει να κάνει με τον χρόνο που αφιερώνεις μόνος σου για να χαλαρώσεις ή να απολαύσεις μία δραστηριότητα με τον εαυτό σου.

Ίσως να θέλεις να αφιερώσεις λίγο χρόνο να διαβάσεις, να γράψεις στο ημερολόγιό σου, να κάνεις ένα καυτό μπάνιο, να βγεις για έναν περίπατο ή οτιδήποτε άλλο.

Όλοι χρειάζονται λίγο χρόνο για τον εαυτό τους μία στο τόσο, αν θέλουν να διατηρήσουν την πνευματική τους υγεία. Και συνήθως, αυτοί που έχουν πολύ φορτωμένο πρόγραμμα, έχουν πολύ λίγο χρόνο μόνοι τους.

Δεν απαιτεί πολύ χρόνο

Όπως και με τις άλλες από αυτές τις 5 ιδέες, όταν λέω να αφιερώσεις χρόνο με τον εαυτό σου, δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να θυσιάσεις πολλές ώρες κάθε μέρα.

Ακόμα και 20-30 λεπτά πριν ξαπλώσεις το βράδυ ή νωρίς το πρωί, μπορούν να κάνουν τεράστια διαφορά στην ευημερία σου.

Το να έχεις έναν ισορροπημένο τρόπο ζωής, είναι απαραίτητο για την επιτυχία σε όλες τις πτυχές της ζωής σου. Είτε είναι η εργασιακή σου ζωή, είτε η προσωπική σου ζωή.

Το να φροντίσεις την υγεία σου, θα ελαχιστοποιήσει το φόβο και την ένταση σε σχέση με την εργασιακή σου ζωή.

Και έχοντας μία πιο υγιή νοοτροπία, με λιγότερο φόβο και άγχος, θα μπορέσεις να θωρακίσεις τον εαυτό σου από οποιονδήποτε ιό απειλεί το σώμα και το πνεύμα σου.

ΕΣΥ προσωπικά τι κάνεις για να φροντίσεις τον εαυτό σου, όταν είσαι συνεχώς “στο τρέξιμο”. Μοιράσου το στα σχόλια.

Νιώθεις ότι δεν έχεις αρκετό χρόνο για τον εαυτό σου ή ότι παρότι τρέχεις όλη μέρα; Δεν προλαβαίνεις να κάνεις αυτά που είναι σημαντικά για εσένα; Αν ναι, τότε δες την εκπαίδευση που είχα κάνει, στην οποία μοιράζομαι 21 ιδέες για να την αποτελεσματική διαχείριση του χρόνου σας

Αν το βρήκες χρήσιμο το μάθημα, άφησε ένα σχόλιο. Επίσης θα το εκτιμούσα ιδιαίτερα αν το μοιραζόσουν με άτομα που πιστεύεις ότι θα τους βοηθούσε. 

Θα τα πούμε στην κορυφή.

Θεόδωρος Αραμπατζής

Συγγραφέας του βιβλίου “Ακαταμάχητο Δικτυακό Μάρκετινγκ
Δημιουργός του προγράμματος “Ο Δικτυωτής του μέλλοντος
Προγραμμάτισε μια ΔΩΡΕΑΝ επιχειρηματική ανάλυση μαζί μου

1 Comment

  1. ΑΝΤΙΓΟΝΗ 8 Μαΐου 2020 at 12:48

    Εγώ έχω σαν συνήθεια μόλις ξυπνήσω το πρωί πριν σηκωθώ από το κρεβάτι για 15-20 λεπτά να διαβάσω το βιβλίο μου και μετά να ξεκινήσω την ημέρα μου. Το τηρώ ευλαβικά κάθε μέρα.

    Reply

Leave A Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.