Το MLM είναι ένα αρκτικόλεξο για το Multi-Level Marketing (Πολυεπίπεδο Μάρκετινγκ), που μερικές φορές ονομάζεται Δικτυακό Μάρκετινγκ.
Όπως υποδηλώνει το όνομα, πολλαπλά επίπεδα ανθρώπων διαθέτουν στην αγορά ένα προϊόν σε καταναλωτές. Ένας αντιπρόσωπος πωλήσεων (που αναφέρεται επίσης ως διανομέας, μέλος, συνέταιρος ή συνεργάτης) βρίσκει πελάτες και στρατολογεί και εκπαιδεύει έναν άλλο αντιπρόσωπο πωλήσεων πώς να βρίσκει πελάτες.
Αντιπρόσωποι Πωλήσεων βρίσκουν πελάτες και εκπαιδεύουν άλλους αντιπροσώπους πωλήσεων να βρίσκουν πελάτες.
Πολλαπλά επίπεδα πωλήσεων (μάρκετινγκ) είναι στην πραγματικότητα αυτό που επιθυμούν όλες οι εταιρείες (MLM και μη MLM εταιρίες). Έχεις ακούσει ποτέ μια παραδοσιακή εταιρία να λέει, “Συστήστε ένα φίλο σας και θα λάβετε έκπτωση στην επόμενη αγορά σας”; Αυτό είναι πολυεπίπεδο μάρκετινγκ. Γυμναστήρια, μεσιτικά γραφεία, τηλεπικοινωνίες, καθώς και αμέτρητες άλλες βιομηχανίες χρησιμοποιούν αυτήν την τεχνική. Επαγγελματίες (γιατροί, οδοντίατροι, λογιστές) ζουν και πεθαίνουν με βάση αυτά που λένε οι πελάτες τους σε άλλους για αυτούς. Όλες αυτές οι επιχειρήσεις απλώς προσπαθούν να πείσουν τους τωρινούς τους πελάτες να διαφημίσουν και να συστήσουν το προϊόν τους ή την υπηρεσία τους σε πιθανούς πελάτες.
Η Παραδοσιακή Εταιρεία
Σε μία μη MLM εταιρεία, ένας διευθυντής πωλήσεων και ένας αντιπρόσωπος πωλήσεων προσλαμβάνονται από την εταιρεία. Η εταιρεία περιορίζεται στον αριθμό των αντιπροσώπων πωλήσεων που μπορεί να προσλάβει με βάση το budget που είναι διαθέσιμο για να μισθούς και με βάση με την κίνηση που μπορεί να χειριστεί ο διευθυντής(μάνατζερ) πωλήσεων. Μόλις ένας διευθυντής πωλήσεων δεν προλαβαίνει πλέον, τότε η εταιρία μπορεί να προσλάβει έναν άλλο διευθυντή. Ή μπορεί να μετατρέψει έναν αντιπρόσωπο πωλήσεων σε διευθυντή πωλήσεων. Αυτό θα μπορούσε να ονομαστεί “Πολύ-Πλάτο” Μάρκετινγκ. Διότι διευρύνεται η οργάνωση οριζόντια σε σχέση με το “Πολυ-Επίπεδο” Μάρκετινγκ, το οποίο επεκτείνει την οργάνωσή του κάθετα.
Οι Παραδοσιακές εταιρείες (μη MLM) χρησιμοποιούν “Πολυ-Πλάτο” Μάρκετινγκ.
Η Εταιρία MLM (Πολυεπίπεδο Μάρκετινγκ)
Μία εταιρία MLM (Multi Level Marketing) “ξεκινά” στρατολογώντας ένα άτομο που βρίσκει πελάτες και στρατολογεί αντιπροσώπους πωλήσεων (όπως πιο πάνω στην παραδοσιακή εταιρεία). Αλλά κάθε αντιπρόσωπος πωλήσεων έχει επίσης τη δυνατότητα να γίνει Μάνατζερ, ο οποίος μπορεί επίσης να στρατολογήσει αντιπροσώπους πωλήσεων. Η εταιρεία MLM πληρώνει μόνο προμήθειες, όχι μισθούς. Ως εκ τούτου, δεν υπάρχουν περιορισμοί στον αριθμό των αντιπροσώπων πωλήσεων ή μάνατζερς που μπορεί να στρατολογήσει μια εταιρεία MLM. Αυτό είναι επωφελές για την εταιρεία, λόγω της ταχείας επέκτασης από τον αριθμό των εκπαιδευμένων αντιπροσώπων πωλήσεων. Αυτό είναι επίσης επωφελές και για τους αντιπροσώπους πωλήσεων, επειδή το εισόδημά τους δεν περιορίζεται μόνο απ’ ό,τι μπορούν να πουλήσουν. Μπορούν να κερδίσουν και προμήθειες επειδή έχουν εκπαιδεύσει άλλους αντιπροσώπους πωλήσεων.
Το MLM χρησιμοποιεί “Πολυ-Επίπεδο” Μάρκετινγκ, το οποία είναι παρόμοιο με την παραδοσιακή μάρκετινγκ. (Βλ. παραπάνω εικόνα “Πολυ-Πλάτο-Μάρκετινγκ,”) Η διαφορά είναι ότι δεν υπάρχει όριο στην ανάπτυξη.
Πολύ απλά και αντικειμενικά, το MLM (Multi Level Marketing) είναι μία από τις πέντε κύριες μεθόδους που χρησιμοποιούνται από μια εταιρεία για να πουλήσει και να διανέμει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία στον καταναλωτή.
Ένα κοινό χαρακτηριστικό
Όλες οι εταιρείες (MLM ή παραδοσιακές) έχουν ένα κύριο χαρακτηριστικό κοινό στοιχείο: ότι προσφέρουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που ελπίζουν να κάνει τη ζωή του καταναλωτή καλύτερη. Μόλις μια εταιρεία έχει ένα τέτοιο προϊόν ή υπηρεσία χρειάζεται να το κάνουν ευρέως γνωστό. Το κάνουν αυτό διανέμοντάς το. Η διανομή ενός προϊόντος προϋποθέτει την εξεύρεση πελατών και τη διάθεση του προϊόντος στα στα χέρια του. Υπάρχουν πέντε βασικοί τρόποι για τη διανομή ενός προϊόντος ή υπηρεσίας:
Κάθε μία από τις πέντε μεθόδους παραπάνω μπορούν να χρησιμοποιούν τεχνικές από μία ή περισσότερες από τις άλλες μεθόδους για να αποκτήσουν πελάτες. Εννοώ ότι ένα κατάστημα με βιτρίνα δεν περιορίζεται μόνο στην κίνηση αυτών που μπαίνουν στο κατάστημα. Το Κατάστημα μπορεί επίσης να διαφημιστεί στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση, σε εφημερίδες, περιοδικά, και με διαφημιστικά φυλλάδια. Στόχος της διαφήμισης είναι να έρθουν περισσότεροι πελάτες στο κατάστημα. Αυτό λοιπόν, μπορεί να αυξήσει τον αριθμό των ανθρώπων που μπαίνουν στο κατάστημά τους.
Ομοίως, ένας διανομέας σε μία εταιρεία MLM μπορεί να χρησιμοποιήσει μέρος ή το σύνολο των τεσσάρων άλλων μεθόδων. Μπορεί επίσης να αποκτήσει πελάτες μέσω φίλων και συγγενών. Και φυσικά ο ιδιοκτήτης ενός καταστήματος (όπως ένα εστιατόριο), μπορεί να πει επίσης, τους φίλους και τους συγγενείς του για το κατάστημά του! Τί είναι λοιπόν το MLM (Multi Level Marketing); Το βασικό σημείο που χρειάζεται να καταλάβετε είναι ότι η διανομή κάθε προϊόντος σημαίνει να γίνει γνωστό. Το MLM και οι άλλοι τέσσερις βασικοί τρόποι διανομής ενός προϊόντος είναι απλά μέθοδοι που χρησιμοποιούνται για την γνωστοποίηση ενός προϊόντος.
Το MLM είναι Οργανικό
Οργανικά, η βιομηχανία του MLM είναι ένα φανταστικό μοντέλο. Με τον όρο “οργανικό”, εννοώ ότι αν εξαλείψετε όλες τις υπερβολές και το θόρυβο και μόλις το δει κανείς εννοιολογικά, είναι ο πιο αγνός τρόπος για να κινήσουμε ένα προϊόν στον καταναλωτή και ο πιο αγνός τρόπος αμοιβής. Ορίστε γιατί …
- Στην οργανική κατάσταση του ένα άτομο μοιράζεται ένα πολύτιμο προϊόν ή μια υπηρεσία με ένα άλλο. Όχι επειδή θα ωφεληθεί, αλλά επειδή το προϊόν είναι καλό. Μου αρέσει, ίσως να σου αρέσει κι εσένα. Αυτό είναι καθαρό και αγνό.
- Ένα άτομο μοιράζεται μια επιχειρηματική ιδέα με ένα άλλο. Αυτό είναι το θεμέλιο όλων των επιχειρήσεων σε όλη την ιστορία. Βρήκα μια επιχείρηση που μου αρέσει και ίσως θα ήθελες να δουλέψεις κι εσύ μαζί μου σ’αυτήν. Και αυτό είναι καθαρό και ανγό.
- Το άτομο που μοιράζεται την επιχείρηση με ένα άλλο κερδίζει ΜΟΝΟ ΑΝ το άτομο με το οποίο μοιράστηκε την επιχείρηση πετύχει. Αυτό είναι εξαιρετικά υπεύθυνο, το οποίο είναι επίσης καθαρό και αγνό.
Αυτά τα τρία βήματα είναι οι οργανικές έννοιες του MLM και είναι απολύτως έξυπνες.
Η επιβάρυνση της παραδοσιακής διαφήμισης
Αναλύοντας το παραδοσιακό μάρκετινγκ, στην ουσία είναι ότι κάποιος δημιουργεί μία διαφήμιση στην οποία δεν ανταποκρίνεται το 98% αυτών που θα την δουν. Μάλιστα, ένας κορυφαίος διαφημιστής θα έχει 10% ανταπόκριση· ο μέσος όρος είναι μόλις 2%.
Αν δεις τι χρειάζεται για να φτάσει ένα προϊόν στον καταναλωτή με τον “παραδοσιακό” τρόπο, θα δεις τεράστια σπατάλη ενεργειών και πόρων. Μπορείς να φανταστείς πόσο καθαρή θα ήταν η πόλη αν δεν υπήρχαν διαφημίσεις; Σκέψου πόσα δέντρα καταναλώνονται στο όνομα της διαφήμισης, καθώς και τα υλικά που στη συνέχεια καταλήγουν στις χωματερές.
Ίσως ένας καλός τρόπος για να περιγράψουμε το MLM είναι να δείξουμε πώς το MLM είναι το ίδιο με μια παραδοσιακή εταιρεία και πώς το MLM είναι διαφορετικό. Δες αυτό το διάγραμμα για να έχεις μια εικόνα.
Θέλω να καταλάβετε ότι δεν επικρίνω τη χρήση των δέντρων, το επιβαρυμένο περιβάλλον, ή τη διαφήμιση. Απλώς σου ζητώ να δεις πόσες περιττές ενέργειες απαιτούνται για να φτάσει ένα προϊόν στον καταναλωτή. Ενώ όταν ένα άτομο επικοινωνεί με ένα άλλο άτομο, υπάρχει μία μοναδική απλότητα.
Το αρχικό άρθρο είναι γραμμένο από τον Tim Sales
γιώργος από κω-18 ετών…μπορείς να εξηγήσεις ποια είναι η διαφορά μιας εταιρίας mlm με μία πυραμίδα? μοναχά στην πρόθεση? και πως δουλεύει? αν βαριέσαι να απαντήσεις στείλε μου ένα λινκ που τα λέι κατανοητά. [email protected]
Γιώργο οι "πυραμίδες" είναι μία παράνομη μορφή επιχείρηση η οποία έχει απαγορευτεί από το 1970. Γι'αυτό συνήθως τις λένε "παράνομες πυραμίδες". Αν θέλεις να δεις λίγο σχετικά με τη διαφορά του MLM και της πυραμίδας μπορείς να δεις αυτή την ανάρτηση: http://www.network-marketing.gr/2010/04/mlm_16.html
Αν δε σε καλύψει και θέλεις κάποιες ακόμα πληροφορίες πες μου.
Θοδωρής
πυραμιδα χαρακτηριζεις μια δραστηριοτητα απο την οποια αυτος που την ξεκινησε καρπωνεται μεγαλο μεριδιο απο αυτον που ακολουθει και η πληρωμη του γινεται βαση των κερδων που έχει ο ανθρωπος που τον εμπιστευτηκε.
αρα ναι ειναι πυραμιδα και παρανομη.
το mlm, δεν δινει χρηματα απο τον εναν στον αλλον.
ολα τα χρηματα καταληγουν στην εταιρεια, και λογικο αφου απο εκει αγοραζει καποιος τα προιοντα του, και μετα κατοπιν η εταιρεια μοιραζει αυτα που θα μοιραζε σε διαφημισεις, στο κοσμο που την εμπιστευθηκε με μορφη bonus, αρα μιλαμε για ποσοστα, χωρις να αφαιρεί χρηματα απο τον καθενα συνεργατη της. εν ολιγοις… βεβαια ειναι και αλλα πολλα θεματα που μπορει καποιος να θιξει και αναδειξει μεσα απο αυτο το συστημα.
ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΙ ΕΝΝΟΕΙΣ ΜΕΓΑΛΟ… ΠΟΥΛΑΩ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΑΞΙΑΣ 1000 ΕΥΡΩ.. ΚΕΡΔΙΖΩ 330 Ε ΚΕΡΔΟΣ, ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΟ ΤΖΙΡΟ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΚΑΙ ΠΟΣΟΣΤΑ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΝΕΙ Η ΕΤΑΙΡΙΑ ΟΧΙ Ο ΚΑΘΕ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ…ΑΡΑ…ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΥΡΑΜΙΔΑ
ΝΑ ΚΑΝΩ ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ?ΔΗΛΑΔΗ Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΠΩΣ ΥΛΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ?
Αν και η ερώτησή σου είναι γενική, θα προσπαθήσω να σου δώσω μία απάντηση που να σε καλύπτει.
Αν δεν έχεις βρει ακόμα την εταιρία που θα συνεργαστείς, χρειάζεται να το κάνεις. Επίσης χρειάζεται να βρεις και τον κατάλληλο ανάδοχο που θα σε βοηθήσει στο ξεκίνημά σου. Αν το κάνεις και αυτό, τότε ο ανάδοχός σου, θα σου δείξει τα πρώτα βήματα για να βάλεις τις σωστές βάσεις για την επιχείρησή σου.
Για να δεις όμως αν ο ανάδοχός σου έχει την ικανότητα να σε βοηθήσει να πετύχεις τους στόχους σου, κάνε ένα απλό τεστ. Ζήτησέ του να σου εξηγήσει με απλό τρόπο πώς θα κάνεις τη δουλειά ΠΡΙΝ γραφτείς στο δίκτυό του. Όχι να σου εξηγήσει αναλυτικά, αλλά να σου δώσει μία εικόνα για το τι θα πρέπει να κάνεις για να πετύχεις τους στόχους σου. Αν η απάντησή του είναι "θα πρέπει πρώτα να γραφτείς και μετά θα σου τα δείξω αυτά" τότε μάλλον χρειάζεται να απευθυνθείς κάπου αλλού.
Θοδωρής Αραμπατζής