Πώς Μπορείς Να Ξεπεράσεις την Απογοήτευση [Βίντεο]

Αν έχεις νιώσει απογοήτευση κάποια στιγμή στη ζωή σου ή αν νιώθεις τώρα απογοήτευση, τότε χρειάζεται να ακούσεις το μήνυμα του σημερινού μαθήματος.

Θα μιλήσουμε για το πώς να ξεπεράσεις την απογοήτευση και τι είναι αυτό που έκανα, το οποίο με βοήθησε να μην απογοητεύομαι πλέον ποτέ. Ή σχεδόν ποτέ.

Η απογοήτευση είναι ένα συναίσθημα

Η απογοήτευση, παρότι είναι ένα δυσάρεστο συναίσθημα, και σίγουρα δεν νιώθουμε ιδιαίτερα ευχάριστα όταν είμαστε απογοητευμένοι. Ωστόσο, λειτουργεί όπως κάθε άλλο δυσάρεστο συναίσθημα μπορεί να νιώθουμε μέσα στην ημέρα μας.

Τα συναισθήματά μας, δεν είναι τίποτα περισσότερο από ενδείξεις… ενδείξεις του τι συμβαίνει στο εξωτερικό μας περιβάλλον και πώς ερμηνεύουμε αυτές τις ενδείξεις.

Επομένως, μας βοηθούν να αποκτήσουμε την απαραίτητη διαύγεια για να κάνουμε καλύτερες επιλογές και να πάρουμε καλύτερες αποφάσεις στη ζωή μας.

Υπάρχουν τρόποι για να πάρουμε την απογοήτευση και να την μετατρέψουμε σε κάτι ωφέλιμο για εμάς.

Πώς νιώθεις για αυτό που συνέβη;

Πρώτα απ’ όλα αναγνώρισε πώς πραγματικά νιώθεις για αυτό που συνέβη.

Αν νιώθεις απογοήτευση, παραδέξου το ανοιχτά και ειλικρινά. Αν κρύβεις την απογοήτευσή σου, θα μείνεις κολλημένος.

Κάνε στον εαυτό σου ερωτήσεις όπως:

  • Τι πραγματικά συνέβη;
  • Τι θα έπρεπε ή τι περίμενα να συμβεί;
  • Γιατί νιώθω απογοητευμένος για αυτό;

Το πρώτο βήμα για να ξεπεράσεις την απογοήτευση είναι να κατανοήσεις καλύτερα τις σκέψεις και τις προσδοκίες σου. Και αν κάνεις τέτοιες ερωτήσεις στον εαυτό σου, θα μπορέσεις να δεις ξεκάθαρα γιατί νιώθεις απογοήτευση για τη συγκεκριμένη κατάσταση.

Μάθε από την Εμπειρία που Είχες

  • Τι μπορείς να μάθεις από αυτή σου την εμπειρία;
  • Τι μπορείς να μάθεις για τον εαυτό σου;
  • Τι μπορείς να μάθεις για μία παρόμοια κατάσταση στο μέλλον;
  • Τι μπορείς να μάθεις από αυτό, που θα με βοηθούσε να αλλάξω την προσέγγισή μου την επόμενη φορά;

Αυτές οι ερωτήσεις θα ανοίξουν τα μάτια σου σου νέες οπτικές γωνίες και σε νέες δυνατότητες.

Ίσως τα πράγματα να μην είναι όπως φαίνονται. Ίσως, η απογοήτευσή σου να είναι μία ψευδαίσθηση. Ποιος ξέρει, ίσως είναι κάτι που απλά το φαντάζεσαι;

Όταν βάζεις τον εαυτό σου στη διαδικασία να σκεφτεί αντικειμενικά για αυτό που συνέβη, τότε αρχίζεις να αποκτάς τη διαύγεια που απαιτείται για να βγάλεις άκρη.

Θυμήσου ξανά τους στόχους σου (το γιατί σου – τι θέλεις πραγματικά)

  • Ένας συνεργάτης μου είπε ότι θα κάνει κάποια πράγματα και δεν τα έκανε.
  • Ένας καινούργιος πελάτης αποφάσισε να μην χρησιμοποιήσει το προϊόν ή την υπηρεσία μου.
  • Η σύντροφός μου φέρθηκε διαφορετικά απ’ ότι περίμενα ή απ’ ότι είχε πει ότι θα φερθεί.

Και νιώθω απογοήτευση.

Οκ, κάνω μία παύση… παίρνω μερικές αναπνοές, επαναφέρω την προσοχή μου στο εδώ και στο τώρα και λέω στον εαυτό μου…

  • Ποιος είναι ο στόχος σου;
  • Ποιος ήταν αρχικά ο στόχος σου;
  • Αυτός ο συνεργάτης/πελάτης/σύντροφος… τι ρόλο μπορεί να παίξει στη συνολική εικόνα αυτού που θέλω να έχω στη ζωή μου;

Όταν θυμίζω στον εαυτό μου τους στόχους μου, δυναμώνω την πειθαρχία μου, την αποφασιστικότητά μου και την όρεξή μου να συνεχίσω μέχρι να φτάσω εκεί.

Στο βιβλίο μου, Ακαταμάχητο Δικτυακό Μάρκετινγκ , έχω μία άσκηση, όπου μιλάω για το σενάριο της ιδανικής ημέρας.

Χρειάζεται να διαβάζεις αυτό το σενάριο κάθε πρωί και κάθε βράδυ για τουλάχιστον 30 ημέρες. Αυτό σε βοηθάει να έχεις φρέσκους τους στόχους σου μπροστά σου καθημερινά.

Κάνε μία λίστα με τα πράγματα για τα οποία είσαι ευγνώμων

Τον Νοέμβριο του 2019 έζησα απανωτά μερικές πολύ δύσκολες καταστάσεις που συνέβησαν απανωτά.

Ερχόταν η μία μεγάλη απογοήτευση μετά την άλλη και ήμουν στα πρόθυρα κατάθλιψης ή μπορεί και κάτι χειρότερο.

Αντί να μείνω στις αρνητικές σκέψεις, άρχισα να καταγράφω όλα τα πράγματα για τα οποία είμαι ευγνώμων. Άρχισα σιγά σιγά να εστιάζω στα ωραία πράγματα της ζωής μου και όχι σε όλα τα δύσκολα που είχα να διαχειριστώ.

Βρες υποστήριξη

Βρες έναν μέντορα, έναν φίλο ή έναν coach.

Μίλα σε κάποιον.

Αν και είμαι άνθρωπος που συνήθως όταν υπάρχει ένα θέμα στη ζωή μου, ψάχνω τη λύση κοιτώντας προς τα μέσα (μέσα μου), παρόλα αυτά, έχω κάποια άτομα στα οποία μιλάω.

Όταν μιλάς σε κάποιον συμβαίνουν δύο πράγματα.

1ον, ο άνθρωπος αυτός, μπορεί να σου δώσει ανατροφοδότηση – ένα feedback και ίσως και κάποιες ιδέες ή κατευθύνσεις για το πώς να ξεπεράσεις την απογοήτευσή σου ή να τη δεις διαφορετικά

Και 2ον, όταν μιλάς σε κάποιον, ακούς και εσύ ο ίδιος αυτό που λες. Όταν το ακούς, συχνά αποστασιοποιείσαι από αυτό και μπορείς αν το δεις με μία πιο καθαρή ματιά.

Όταν διατυπώνω σε κάποιον μία απογοήτευσή μου, μία δύσκολη κατάστασή μου, έναν προβληματισμό μου ή κάτι τέτοιο, συχνά βρίσκω τις λύσεις καθώς μιλάω.

Σου έχει συμβεί ποτέ αυτό; Άφησε ένα σχόλιο αν σου ήρθε η λύση για κάτι που σε προβημάτιζε, όταν το έλεγες σε κάποιον άλλον.

Ένα από τα skills ενός καλού coach είναι ότι μπορεί να σου δώσει ένα ειλικρινές feedback. Να σε ακούσει χωρίς επίκριση, να νιώσει μαζί σου αυτό που νιώθεις και να σε βοηθήσει να βρεις τις λύσεις και να το ξεπεράσεις μόνος σου.

Αυτό σε ενισχύει περισσότερο από το να σου δώσει κάποιος έτοιμες λύσεις.

Αν αυτή τη στιγμή περνάς μία απογοήτευση ή αν θέλεις να μιλήσεις σε έναν coach, τότε πρέπει να μιλήσουμε.

Αν ΕΙΣΑΙ έτοιμος, μπες στο greekcoach.gr/coaching και κλείσε μία συνεδρία μαζί μου.

Αμφισβήτησε τις προσδοκίες σου

Στην αρχή, σου είπα ότι θα μοιραστώ μαζί σου πώς έχω καταφέρει να μην απογοητεύομαι σχεδόν ποτέ: 

Η σύντομη απάντηση είναι ότι έχω μάθει να μην έχω… Προσδοκίες.

Έχω μάθει να έρχομαι σε κάθε κατάσταση ή σε κάθε νέα γνωριμία ή συνεργασία, χωρίς προσδοκίες.

Ξεκίνα ρωτώντας τον εαυτό σου:

  • Ποιες ήταν οι προσδοκίες μου αρχικά για την κατάσταση/σχέση/συνεργασία;
  • Τι προσδοκίες είχα για τον εαυτό μου;
  • Τι προσδοκίες είχα από τους άλλους;

Απαντώντας σε αυτές τις ερωτήσεις, μπορεί να ανακαλύψεις ότι προσδοκίες σου ίσως να μην ήταν ιδιαίτερα ευέλικτες ή ρεαλιστικές.

Οπότε μετά αναρωτήσου…

  • Ήταν όντως ρεαλιστικές οι προσδοκίες μου για αυτή την κατάσταση/σχέση/συνεργασία;
  • Μήπως έβλεπα τα πράγματα επιφανειακά ή στενόμυαλα;
  • Μήπως οι προσδοκίες μου ήταν με κάποιο τρόπο εγωιστικές;

Οι προσδοκίες που είχες, θα καθορίσουν το πώς θα νιώσεις μετά.

Όταν μπαίνουμε σε μία κατάσταση/σχέση/συνεργασία χωρίς προσδοκίες, τότε βλέπουμε την κατάσταση/σχέση/συνεργασία όπως ακριβώς είναι – χωρίς επίκριση. Έτσι μπορούμε να επιλέξουμε με πιο ξεκάθαρο μυαλό τα επόμενα βήματα.

Μερικές ερωτήσεις που μπορείς να κάνεις στον εαυτό σου, αν ΕΙΧΕΣ προσδοκίες και απογοητεύτηκες, είναι…

  • Μήπως οι προσδοκίες μου, με προετοιμάζουν για την επόμενη απογοήτευση;
  • Πώς θα μπορούσα να τις προσαρμόσω την επόμενη φορά;
  • Πού θα μπορούσα να βάλω μία διαχωριστική γραμμή;

Να θυμάσαι ότι οι μη ρεαλιστικές προσδοκίες, θα σε εμποδίσουν να μάθεις και να αναπτυχθείς από αυτή την εμπειρία. 


Γράψε μου στα σχόλια, εσύ με ποιο τρόπο διαχειρίζεσαι την απογοήτευση;

Βάλε σε εφαρμογή τις σημερινές ιδέες για να ξεπεράσεις την απογοήτευση… διαχειρίσου τις προσδοκίες σου.

Θα τα πούμε στην κορυφή,

Θεόδωρος Αραμπατζής

ΥΓ: Αν είσαι σε φάση που περνάς απογοήτευση και χρειάζεσαι υποστήριξη, ειδικά στο κομμάτι της δουλειάς σου, μπες στο greekcoach.gr/coaching και κλείσε μία συνεδρία μαζί μου. 

Leave A Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.