Σήμερα θα αντικρούσω την άποψη ότι στο δικτυακό μάρκετινγκ μόνο όσοι είναι στην κορυφή κερδίζουν χρήματα, ενώ όσοι είναι χαμηλά δεν κερδίζουν τίποτα.
Πρόσφατα διάβασα ότι ο ετήσιος “μισθός” τα ετήσια έσοδα του διευθυντή της Apple, Tim Cook είναι 125 εκατομμύρια δολλάρια, ενώ ο ετήσιος μισθός ενός υπαλλήλου σε ένα κατάστημα της Apple είναι περίπου 38.000$.
Δηλαδή ο υπάλληλος κερδίζει 2500 φορές λιγότερα από τον διευθυντή!
Και πόσοι είναι οι διευθυντές στην Apple; Μόνο ένας.
Πόσοι μπορούν να γίνουν διευθυντές στην Apple; Μόνο ένας κάθε φορά.
Στο δικτυακό μάρκετινγκ, υπάρχουν πολλοί στην “κορυφή” και οι δυνατότητες να φτάσει κάποιος εκεί είναι ανοιχτές για όλους. Ακόμα και για κάποιον που γράφτηκε χθες.
Η αντίρρηση
“Αυτοί που είναι στην κορυφή κερδίζουν όλα τα χρήματα, ενώ οι υπόλοιποι δεν βγάζουν τίποτα – ή ελάχιστα.”
Αυτή είναι μία από τις πιο συχνές αντιρρήσεις που ακούω για το δικτυακό μάρκετινγκ – mlm. Ωστόσο, αυτός ο ισχυρισμός είναι απλά λάθος και σήμερα θα σου δείξω γιατί.
Οι άνθρωποι στην κορυφή
Η πρώτη ιδέα είναι “Οι άνθρωποι στην κορυφή” ή “αυτοί που βρίσκονται πάνω πάνω”. Το ερώτημα είναι … στην κορυφή από ΤΙ; Πάνω πάνω από ΤΙ; Πιθανόν να σκέφτηκες “στην κορυφή της εταιρίας”, σωστά; Αυτό σκέφτονται οι περισσότεροι, αλλά δεν είναι έτσι.
Στην εταιρία που συνεργάζομαι, έχω το 4ο μεγαλύτερο δίκτυο. Την ημέρα που ξεκίνησα, σε όλη την εταιρία ήμασταν 30 άτομα. Όταν έκανα την εγγραφή μου, ήμουν στην κορυφή του… ΤΙΠΟΤΑ!
Δεν ξεκίνησα διαφορετικά από το πώς ξεκίνησε οποιοσδήποτε άλλος στο δικτυακό μάρκετινγκ. Όταν ξεκινάς, είσαι στην κορυφή του τίποτα. Δεν είσαι στον πάτο, αλλά είσαι στην κορυφή του τίποτα.
Είναι η δική σου επιχείρηση και βρίσκεσαι στην κορυφή της επιχείρησής σου, αλλά ξεκινώντας δεν έχεις ακόμα άτομα στο δίκτυό σου.
Αυτό που έχει σημασία είναι το τι θα κάνεις στη συνέχεια. Θα καθίσεις στην κορυφή του “τίποτα”; Ή θα σηκώσεις τα μανίκια σου και θα αρχίσεις να χτίζεις, να παράγεις, να μαθαίνεις και να πετυχαίνεις;
Αγωγή κατά της Amway
Στη δεκαετία του εβδομήντα, υπήρχε μία υπόθεση όπου η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Εμπορίου (κάτι σαν το ΣΔΟΕ) έκανε αγωγή κατά της Amway – μία από τις μεγαλύτερες και παλιότερες εταιρίες δικτυακού μάρκετινγκ στον κόσμο.
Όταν άνοιξαν τα βιβλία τους, είδαν ότι υπήρχαν πολλοί άνθρωποι μέσα στη δομή του δικτύου, που κέρδιζαν περισσότερα χρήματα από τους ανθρώπους που ήταν ΠΑΝΩ από αυτούς. Αυτό σόκαρε πολλούς αρχικά. Κανείς δεν περίμενε κάτι τέτοιο.
Ασχολούμαι με τον κλάδο αυτό περισσότερα από 18 χρόνια και έχω προπονήσει προσωπικά κορυφαίους ηγέτες από περισσότερες από 50 εταιρίες και δεν έχω δει ακόμα, ούτε μία εταιρία, ποτέ, όπου ο πρώτος άνθρωπος στην εταιρία, κέρδιζε τα περισσότερα χρήματα.
Ακόμα και στην εταιρία που είμαι τώρα.
Ποιοι κερδίζουν χρήματα στο δικτυακό μάρκετινγκ;
Στο δικτυακό μάρκετινγκ, κερδίζουν τα περισσότερα χρήματα οι άνθρωποι που είναι περισσότερο παραγωγικοί.
Οι περισσότεροι σκέφτονται ότι αυτός που είναι πιο “ψηλά” θα πρέπει να κερδίζει τα περισσότερα χρήματα, γιατί όλοι οι άλλοι βρίσκονται ΚΑΤΩ από αυτόν. Ωστόσο, αυτό που δεν συνειδητοποιούν είναι ότι στο δικτυακό μάρκετινγκ, υπάρχει ένα όριο στο πόσα επίπεδα βάθος μπορείς να κερδίσεις χρήματα.
Για παράδειγμα, ας πούμε μία εταιρία πληρώνει μέχρι 8 επίπεδα βάθος. Βέβαια από εταιρία σε εταιρία αυτό αλλάζει, ανάλογα με το πλάνο αμοιβών που έχει, αλλά ο τρόπος που δουλεύει είναι ο εξής:
Ας πούμε ότι στην εταιρία μου, μπορώ να κερδίζω χρήματα μέχρι 8 επίπεδα βάθος. Αν κάποιος βρίσκεται στο 9ο επίπεδό μου, φέρει έναν που δημιουργήσει μία πολύ μεγάλη ομάδα και κάνει πολύ μεγάλους τζίρους, όλα αυτά είναι έξω από το πλάνο αμοιβών μου. Αυτός δηλαδή θα μπορούσε να χτίσει μία πολύ δυνατή ομάδα και οι συνεργάτες του θα μπορούσαν να κάνουν τζίρους που είναι μεγαλύτεροι από τον δικό μου τζίρο. Οπότε αν και βρίσκεται κάτω από εμένα, θα μπορούσε να κερδίζει περισσότερα χρήματα από εμένα.
Αυτό μάλιστα, είναι κάτι που συμβαίνει αρκετά συχνά. Συμβαίνει και στην ομάδα μου. Υπάρχουν άτομα που μπορεί να κερδίζουν περισσότερα χρήματα από εμένα.
Ξέρεις πώς το ονομάζω αυτό;
Δίκαιο.
Όλοι όσοι βρίσκονται σε μία εταιρία δικτυακού μάρκετινγκ, έχουν το ίδιο πλάνο αμοιβών. Αυτό είναι δίκαιο και έτσι θα έπρεπε να είναι. Το πιο παραγωγικό άτομο, θα πρέπει να κερδίζει τα πιο πολλά χρήματα.
[Μάθε πώς να πετύχεις στο δικτυακό μάρκετινγκ, διαβάζοντας το βιβλίο μου, Ακαταμάχητο Δικτυακό Μάρκετινγκ.]
Παραδοσιακές Επιχειρήσεις – Είναι δίκαιο αυτό;
Πάμε τώρα να δούμε τι γίνεται στις Παραδοσιακές Επιχειρήσεις . Και αν αυτό είναι δίκαιο.
Είπαμε ότι σε μία εταιρία δικτυακού μάρκετινγκ, το πλάνο αμοιβών είναι το ίδιο για όλους.
Ας δούμε όμως τι γίνεται σε μία παραδοσιακή επιχείρηση.
Ο ιδιοκτήτης έχει μία ιδέα και λέει “θα ξεκινήσω μία εταιρία”. Και τη στιγμή που ξεκινάει είναι στην κορυφή από το τίποτα.
Κάνει λοιπόν μία εταιρία και ουσιαστικά μόνο αυτός και η ιδέα του στην αρχή. Βρίσκει στη συνέχεια έναν συνέταιρο που έχει κάποιες τεχνικές γνώσεις και μοιράζεται μαζί του ένα μερίδιο της εταιρίας. Όταν πλέον δεν μπορούν να κάνουν όλη τη δουλειά οι δυο τους, προσλαμβάνουν ακόμα ένα άτομο. Κάποια στιγμή θα χρειαστούν έναν γενικό διευθυντή. Μετά θα έχουν έναν πρόεδρο, μάνατζερς και ένα σωρό υπαλλήλους που ο καθένας θα κάνει δουλειά που θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της εταιρίας.
Και σε κάθε επίπεδο υπάρχει διαφορετικό καθεστώς αμοιβών. Οι μάνατζερς κερδίζουν περισσότερα ανά ώρα από τους εργάτες. Οι διευθυντές κερδίζουν περισσότερα ανά ώρα από τους μάνατζερς, ο πρόεδρος περισσότερα από τους διευθυντές και ο γενικός διευθυντής περισσότερα από τον πρόεδρο.
Οπότε, σ’ αυτή την εταιρία, έχουμε διαφορετικά επίπεδα και ο κάθε ένας έχει διαφορετικό επίπεδο πληρωμών και κανείς από όσους βρίσκονται στα κατώτερα επίπεδα, δεν μπορεί να κερδίσει περισσότερα χρήματα από αυτούς που βρίσκονται σε ανώτερα επίπεδα. Δηλαδή, ένας εργάτης, μπορεί να εργάζεται πιο σκληρά και περισσότερες ώρες από έναν διευθυντή, αλλά ποτέ δεν θα κερδίσει περισσότερα χρήματα.
Δίκαιο;
Όχι.
Στο Δικτυακό Μάρκετινγκ όλοι έχουν την ίδια ευκαιρία κέρδους
Αυτό είναι που κάνει, λοιπόν, το δικτυακό μάρκετινγκ διαφορετικό. ΟΛΟΙ έχουν την ίδια δομή αμοιβών και όλοι πληρώνονται με βάση την απόδοσή τους. Πτυχία, βιογραφικά, εμπειρία, παλαιότητα – όλα αυτά δεν παίζουν κανένα ρόλο. Πληρώνεσαι καθαρά βάσει παραγωγής.
Οι πιο παραγωγικοί, κερδίζουν περισσότερα χρήματα και αυτό είναι εξαιρετικό. Είναι ένα από τα πράγματα που μου αρέσουν πολύ στο δικτυακό μάρκετινγκ.
Φαντάσου να είναι κάποιος που να πληρώνεται περισσότερα από εσένα, απλά επειδή είναι περισσότερο καιρό ή επειδή έχει περισσότερα πτυχία. Ξέρω πολλά ικανά άτομα, εξαιρετικά παραγωγικά, τα οποία σε μία παραδοσιακή εταιρία θα έπαιρναν το βασικό μισθό – πολύ λιγότερα χρήματα από κάποιον με πτυχίο – που στο δικτυακό μάρκετινγκ, μπορεί να κερδίσει δέκα φορές περισσότερα χρήματα απ’ ό,τι κάποιος με πτυχίο.
Όχι ότι παίζει ρόλο το αν έχεις πτυχίο ή όχι, ούτε μειώνω την αξία των σπουδών.
Απλά έχει να κάνει με την παραγωγικότητα και όχι με κάτι άλλο. Το οποίο μου φαίνεται (και είναι) πολύ πιο δίκαιο μοντέλο.
Εσύ πιστεύεις ότι είναι δίκαιο αυτό; Θα ήθελα να ξέρω την άποψή σου σχετικά με αυτό. Άφησε ένα σχόλιο.
Θα τα πούμε στην κορυφή.
ΥΓ1: Αν ασχολείσαι με το δικτυακό μάρκετινγκ και θέλεις να σε βοηθήσω να βάλεις ένα πλάνο δράσης, που θα σε κάνει περισσότερο παραγωγικό ή αν εξετάζεις το ενδεχόμενο να συνεργαστείς με μία εταιρία, ζήτα να κάνουμε μία επιχειρηματική ανάλυση, μπαίνοντας στο https://greekcoach.gr/free – είναι δωρεάν.
ΥΓ2: Κάνε εγγραφή στο κανάλι μου στο YouTube για να ενημερώνεσαι για τα βίντεο που ανεβάζω κάθε εβδομάδα.