Είναι το MLM νόμιμο; Πώς ξέρουμε ότι δεν είναι παράνομο;

Το MLM είναι ένας κλάδος με τζίρο δισεκατομμυρίων δολαρίων κάθε χρόνο, άρα είναι νόμιμο εμπόριο, σωστά; Ας δούμε αυτό τον ισχυρισμό.

Πυραμίδα, απάτη, αμερικανιά, αεροπλανάκι και άλλους τέτοιους ωραίους όρους χρησιμοποιούν κατά καιρούς άσχετοι και ανενημέρωτοι για να χαρακτηρίσουν το δικτυακό μάρκετινγκ (MLM).

Φυσικά και είναι νόμιμο το MLM!

Και ακούω δικτυωτές να υπερασπίζονται τη νομιμότητα του κλάδου μας, λέγοντας ότι “Είναι ένας κλάδος των 100 δις δολαρίων το χρόνο, υπάρχουν πάνω από 100 εκατομμύρια άνθρωποι που ασχολούνται με αυτή τη δουλειά και υπάρχει για περισσότερα από 50 χρόνια. Επίσης, υπάρχουν προϊόντα και υπάρχουν και πελάτες. Άρα είναι νόμιμο.

Όλα αυτά τα στοιχεία είναι πολύ ωραία και καλά, αλλά δεν αποδεικνύουν ότι είναι νόμιμο. Το ότι είναι νόμιμο υπάρχουν νόμοι που το λένε, όχι όλα αυτά τα στοιχεία. Στη χώρα μας όπως και σε πάρα πολλές ακόμα χώρες, το δικτυακό μάρκετινγκ, είναι ένας νόμιμος τρόπος εμπορίου και απασχόλησης. Αυτό είναι ένα αδιαμφισβήτητο γεγονός και μόνο που κάποιος, σήμερα, 2016, ακόμα αναφέρεται στο δικτυακό μάρκετινγκ σαν πυραμίδα ή σαν κάτι παράνομο, το μόνο που κάνει είναι να δείχνει την άγνοιά του για τα δεδομένα.

Τώρα, θα μου πει κάποιος, “Ναι Θοδωρή, αλλά και το ότι είναι ένας κλάδος που κάνει 100 δις δολάρια τζίρο το χρόνο, το ότι υπάρχουν πάνω από 100 εκατομμύρια δικτυωτές ή το ότι λειτουργεί πάνω από 50 χρόνια, δείχνει τη νομιμότητά του, έτσι δεν είναι;” και θα του απαντήσω, ότι ΔΕΝ είναι έτσι.

Επικερδή εμπόρια που είναι παράνομα

Θέλετε να δούμε άλλους κλάδους που κάνουν τόσο μεγάλα νούμερα (ίσως και μεγαλύτερα) και ΔΕΝ είναι νόμιμοι; Ο κλάδος των ναρκωτικών είναι ένας. Οι τζίροι που γίνονται είναι τεράστιοι, υπάρχουν άνθρωποι που κερδίζουν πολλά εκατομμύρια από αυτόν τον χώρο, υπάρχει για πάρα πολλά χρόνια, σε πάρα πολλές χώρες παγκοσμίως, φυσικά έχουν προϊόντα και τελικούς καταναλωτές. Ό,τι ακριβώς έχουμε και στο δικτυακό μάρκετινγκ. Απλά εκείνο είναι παράνομο (και ανήθικο). Το δικτυακό μάρκετινγκ είναι νόμιμο (και ηθικό).
Το ίδιο ισχύει με τον κλάδο του trafficking, της παράνομης διακίνησης όπλων, οργάνων κλπ.

Γιατί είναι νόμιμο το MLM;

Οπότε, ναι το ότι έχουμε αυτά τα στοιχεία για το δικτυακό μάρκετινγκ, δείχνει ότι είναι κάτι πάρα πολύ μεγάλο και σταθερό, αλλά το ότι είναι νόμιμο, υπάρχουν νόμοι που το επικυρώνουν. Δεν χρειάζεται να σπαταλάτε σάλιο, χρόνο και ενέργεια υπερασπίζοντας κάτι νόμιμο ως νόμιμο. Είναι σαν να έρχεται κάποιος και να μου λέει ότι δεν είμαι άντρας. Δεν νομίζω να χρειάζεται να τους αποδείξω ότι είμαι.

Θα τα πούμε στην κορυφή!

Θεόδωρος Αραμπατζής

ΥΓ: Έχεις διαβάσει το βιβλίο μου, “Ακαταμάχητο Δικτυακό Μάρκετινγκ”; Δες εδώ όλες τις πληροφορίες για να το αποκτήσεις.

2 Comments

  1. sadinwelΛΕΩΝΙΔΑΣ 21 Απριλίου 2019 at 17:08

    Καλησπέρα, αγαπητέ, κατά πρώτον, μιάς καί αναφερθήκατε σέ νόμους που υπάρχουν καί επικυρώνουν τό δικτυακό marketing, θά ήθελα νά μού τούς αναφέρετε. Κατά δεύτερον, θά πρέπει νά εξετάσουμε τήν νομιμότητα όχι μόνο αυτού καθ εαυτόν τού δικτυακού marketing, αλλά καί τού τρόπου μέ τόν οποίο ασκείται. Επειδή επί 5 τουλάχιστον χρόνια στό παρελθόν ασχολήθηκα μέ αυτό, διαπίστωσα ότι υπάρχουν αρκετές παραλλαγές του, υπάρχει όμως μιά κεντρική ιδέα: ότι τό μεγαλύτερο μέρος τού εισοδήματός σου από αυτό, στηρίζεται στή δραστηριότητα τών κατιόντων σου. Όπως αρκετές φορές κατά τό διάστημα τής 5χρονης τριβής μου μέ αυτό άκουσα, ο μοναδικός τρόπος νά πετύχης, είναι νά πετύχουν οι κατιόντες σου. Φυσικά, αυτό ισχύει καί γιά τούς κατιόντες μου, ο μοναδικός τρόπος γιά νά πετύχουν αυτοί, είναι νά πετύχουν οι δικοί τους κατιόντες, καί πάει λέγοντας. Άς δούμε λίγο μέ τή βοήθεια τών μαθηματικών, πού αναγόμαστε μέ αυτό τό επαγωγικό σκεπτικό: άς πάρουμε μιά απλή περίπτωση δικτυακού marketing, όπου κάθε ασχολούμενος, ο Α άς τόν πούμε, αποκτά 3 κατιόντες στό πρώτο του επίπεδο. Ο κάθε ένας από τούς 3 κατιόντες τού Α, αποκτά κι αυτός 3 δικούς του κατιόντες, άρα ο Α έχει στό δεύτερό του επίπεδο 9 κατιόντες καί 3 στό πρώτο. Άς υποθέσουμε ότι γιά νά έχη ο Α ένα ικανοποιητικό εισόδημα που θά τού επιτρέπει νά ( έτσι μάς έλεγαν ) , χρειάζονται 8 επίπεδα. Τό 8ο επίπεδο θά έχη 3^8 = 6.561 δικτυωτές , οι οποίοι θά ψάχνουν τούς δικούς τους κατιόντες. Σέ πόσον καιρό άραγε ο Α θά αποκτά ένα επίπεδο ακόμα; Άς πούμε κάθε 6 μήνες; Δηλαδή σέ 6 μήνες τό πολύ, όλοι οι κατιόντες του σέ κάποιο επίπεδο θά αποκτούν ο καθένας από 3 κατιόντες. Δηλαδή σέ 4 χρόνια τό πολύ, ο Α θά έχη 8 επίπεδα. Τό 8ο του επίπεδο, όμως, μπήκε στό δικτυακό marketing, γιά νά αποκτήση κι αυτό τά δικά του υποεπίπεδα καί νά . Επομένως, σέ άλλα 4 χρόνια, θά πρέπει ο Α νά έχη 16 επίπεδα ( διαφορετικά γιά ποιό λόγο νά σκίζονται οι κατιόντες του νά δουλεύουν; γι΄αυτό δέν μπήκαν στό δίκυο; γιά νά κάθονται καί νά τούς έρχεται η επιταγή ). Σέ 8 χρόνια, λοιπόν, στό 16 επίπεδο τού Α, θά πρέπει νά υπάρχουν 3^16 = 43046721 δικτυωτές, δηλαδή κάτι λιγώτερο από τόν πληθυσμό τής Τουρκίας!!! Φυσικά, ο Α θά κολυμπάη στό χρήμα, αλλά αυτοί οι 43046721, δέν θά ψάχνουν νά φτιάξουν κι αυτοί τά επίπεδά τους γιά νά κολυμπήσουν κι αυτοί; Σέ άλλα 4 χρόνια ( συνολικά 12 ), ο Α θά έχη 20 επίπεδα από κάτω του, δηλαδή 3^20 = 3.486.784.401 , δηλαδή κάτι παραπάνω από τόν διπλάσιο πληθυσμό τής Κίνας!!! Φυσικά, κι αυτοί θά ψάχνουν τούς δικούς τους κατιόντες γιά νά κάθονται καί νά τούς έρχεται η επιταγή. Δυστυχώς, όμως, δέν επαρκεί πλέον ο πληθυσμός τής γής καί πρέπει νά απευθυνθούν σέ εξωγήινους!!! Επειδή δέν έχουμε ακόμα βρεί εξωγήινους πληθυσμούς, σημαίνει ότι αυτοί οι 3.486.784.401 μάλλον θά τά παρατήσουν, γιατί δέν θά μπορούν νά βρούν κανέναν γιά κατιόντα τους. Τότε όμως καί οι από πάνω τους θά δούν τά εισοδήματά τους νά φθίνουν καί μάλλον θά τά παρατήσουν κι αυτοί. Ίσως βέβαια νά μπούν άλλοι στή θέση τους, αλλά κι αυτοί αργά ή γρήγορα, στήν ίδια κατάσταση θά βρεθούν. Ένα συμπέρασμα, λοιπόν, που μπορεί νά βγή, είναι ότι τό σύστημα τού δικτυακού marketing δέν μπορεί νά δουλέψη, όταν βασίζεται στήν αναμονή εισοδήματος από τούς κατιόντες, ΕΚΤΟΣ, άν οι κατιόντες έχουν στόχο τίς λιανικές πωλήσεις καί όχι νά δημιουργήσουν επίπεδα. Τότε όμως δέν μιλάμε γιά δικτυακό marketing. Ένας τρόπος νά μήν ξηλωθή τό δίκτυο, θά ήταν οι δικτυωτές νά έχουν στόχο τήν ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ τών προϊόντων καί ΟΧΙ ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ ( διότι άν έχουν στόχο τό κέρδος, πάλι θά ψάχνουν κατιόντες καί αυτοί μέ τή σειρά τους θά ψάχνουν άλλους καί θά καταλήξουμε πάλι νά ψάχνουμε γιά εξωγήινους ). Άν έχουμε όμως στόχο τήν κατανάλωση, τότε μιλάμε γιά δίκτυο καταναλωτών. Τό συμπέρασμα που προσωπικά έβγαλα ( λίγο αργά βέβαια, μετά από 5 χρόνια ), είναι ότι τουλάχιστον ο τρόπος μέ τόν οποίον ωθήθηκα καί ώθησα μέ τή σειρά μου άλλους νά μπούν σέ αυτή τή διαδικασία, ήταν τουλάχιστον παράνομος ( καί επιπλέον, ΑΝΗΘΙΚΟΣ, γιά όσους εν γνώσει τού ατόπου αυτής τής διαδικασίας, ωθούσαν άλλους νά διαθέσουν χρόνο, μόχθο καί στή χειρότερη περίπτωση ΚΑΙ χρήματα ).

    Reply
  2. Θεόδωρος Αραμπατζής 13 Μαΐου 2019 at 14:31

    Αγαπητέ Λεωνίδα,

    Λέτε: “…μιάς καί αναφερθήκατε σέ νόμους που υπάρχουν καί επικυρώνουν τό δικτυακό marketing, θά ήθελα νά μού τούς αναφέρετε”

    => Θα πρέπει να κάνετε τη δική σας έρευνα επ’ αυτού. Δεν είναι ούτε η δουλειά μου να αρχίσω να παραθέτω νόμους κλπ, ούτε θα το κάνω.

    Λέτε: “Θα πρέπει να εξετάσουμε όχι μόνο τη νομιμότητα, αλλά και του τρόπου με το οποίο ασκείται.”

    => Λοιπόν, σχετικά με αυτό. Το αν ΚΑΠΟΙΟΙ επιλέγουν να ασκήσουν παράνομα ή ανήθικα(όπως λέτε πιο κάτω), έναν κλάδο, αυτό δεν σημαίνει ότι κάνει τον ίδιο τον κλάδο παράνομο ή ανήθικο.
    Καταλαβαίνω απόλυτα αυτό που λέτε και αυτός είναι και ο σκοπός της δουλειάς μου ως εκπαιδευτής. Να επιμορφώσω όσο γίνεται, για το πώς μπορεί να κάνει κάποιος τη δουλειά αυτή επαγγελματικά και ηθικά.

    Λέτε: “…υπάρχει όμως μιά κεντρική ιδέα: ότι τό μεγαλύτερο μέρος τού εισοδήματός σου από αυτό, στηρίζεται στή δραστηριότητα τών κατιόντων σου.”

    => Αυτό είναι σχετικό και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Οπότε, όχι δεν είναι η κεντρική ιδέα και ούτε αυτό που όντως κάνει η πλειοψηφία των ανθρώπων που ασχολούνται με το χώρο.
    Αυτό συμβαίνει κυρίως σε ανθρώπους που έχουν δημιουργήσει αρκετά μεγάλο εισόδημα, το οποίο αντιπροσωπεύει τη βοήθεια που έχουν δώσει σε περισσότερους ανθρώπους να προωθήσουν περισσότερα προϊόντα.
    Ωστόσο, από όσους κερδίζουν 100, 200 ή 1000€/μήνα (που είναι η συντριπτυκή πλειοψηφία αυτών που ασχολούνται με το χώρο), η πλειοψηφία από αυτούς, τα κερδίζει κυρίως από την πώληση προϊόντων και όχι από την ανάπτυξη ομάδας.

    Λέτε: “Όπως αρκετές φορές κατά τό διάστημα τής 5χρονης τριβής μου μέ αυτό άκουσα, ο μοναδικός τρόπος νά πετύχης, είναι νά πετύχουν οι κατιόντες σου.”

    => Τι σημαίνει “να πετύχεις;” Για τον καθένα είναι διαφορετικό. Για κάποιον μπορεί να είναι να κερδίσει 300-400€/μήνα. Για αυτό το εισόδημα, δεν χρειάζεται αν βάλεις κανέναν από κάτω σου. Αν κάνεις μερικούς πελάτες, μπορείς να κερδίσεις αυτά τα χρήματα.
    Ο μοναδικός τρόπος να κερδίσεις χρήματα, είναι αν στο δίκτυό σου συνολικά, διακινούνται προϊόντα (ή υπηρεσίες). Όσο περισσότερα προϊόντα διακινούνται, τόσα περισσότερα χρήματα δίνονται ως προμήθειες σε αυτούς που είναι υπεύθυνοι για αυτές τις πωλήσεις.

    Οπότε όλο το παράδειγμα που δίνετε, είναι άτοπο. Δεν έχει κάποια βάση. Δεν έχει να κάνει με το να βάζεις τρία άτομα και εκείνα να βάζουν τρία άτομα.
    Έχει να κάνει με το να αγοράζουν άνθρωποι τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες.
    Ξέρετε, όπως σε κάθε άλλη επιχείρηση.

    Λέτε: “…ΕΚΤΟΣ, άν οι κατιόντες έχουν στόχο τίς λιανικές πωλήσεις καί όχι νά δημιουργήσουν επίπεδα. Τότε όμως δέν μιλάμε γιά δικτυακό marketing.”

    Ο στόχος είναι οι πωλήσεις. Τέλος. Απλά το δικτυακό μάρκετινγκ, επιτρέπει να γίνεται η πώληση των προϊόντων, μέσω ενός δικτύου ανθρώπων και όχι με τον παραδοσιακό τρόπο (καταστήματα κλπ).

    Σε αυτό το άρθρο: http://network-marketing.gr/2010/04/mlm.html εξηγώ τι είναι το δικτυακό μάρκετινγκ. Ίσως μελετώντας το να αποκτήσετε μία καλύτερη κατανόηση (όχι ότι λέω πώς ενδιαφέρεστε για κάτι τέτοιο).

    Λέτε: “…Ένας τρόπος νά μήν ξηλωθή τό δίκτυο, θά ήταν οι δικτυωτές νά έχουν στόχο τήν ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ τών προϊόντων καί ΟΧΙ ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ.”

    => Αν οι δικτυωτές είχαν σαν στόχο την κατανάλωση θα ήταν καταναλωτές. Το κέρδος, όπως εσφαλμένα συμπαιρένεται, προέρχεται από τη διάθεση προϊόντων σε τελικούς καταναλωτές. Οπότε ο στόχος δεν μπορεί να είναι η κατανάλωση αλλά το κέρδος, αλλά όχι με τον τρόπο που το εννοείτε εσείς.

    Κλείνοντας και απευθυνόμενος και στις τελευταίες γραμμές του σχόλιού σας, θα πω ότι κακώς ωθήσατε άλλους σε μία παράνομη και ανήθικη διαδικασία χτισίματος μίας “πυραμίδας ανθρώπων” που δεν πωλούν ή δεν χρησιμοποιούν προϊόντα. Αυτός ΔΕΝ είναι ο σωστός τρόπος να χτίσεις μία επιχείρηση και ειδικότερα μία επιχείρηση δικτυακού μάρκετινγκ.

    Λυπάμαι που είχατε αυτή την καθοδήγηση και που δεν είχατε τη διαύγεια να δείτε πώς μπορεί να λειτουργήσει νόμιμα και ηθικά. Ελπίζω με τη δουλειά που κάνατε, να μην προκαλέσατε κακό στην αγορά, το οποίο τώρα προσπαθείτε να επανορθώσετε καταδικνύοντας αυτά που θεωρείτε ως αρνητικά του δικτυακού μάρκετινγκ.

    Reply

Leave A Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.